top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

לינדה עשתה לפול דבר שמעולם לא הסכימה לעשות לאף אחד


ב-12 במרץ 1969 נישא פול מקרטני, הרווק האחרון מבין חברי הביטלס, לבת זוגו, הצלמת האמריקנית לינדה איסטמן, ובכך שבר את לבבותיהן של נשים רבות. טקס החתונה האזרחית נערך במשרד הרישום Old Marylebone Town Hall בלונדון, הטקס הדתי נערך לאחר מכן בכנסיית St John's Wood Church, למרות שלינדה הייתה יהודייה, ומסיבת החתונה נערכה במלון Ritz Hotel.


אף אחד מחברי הביטלס לא נכח בחתונה של פול ולינדה, לא במשרד הרישום, לא בכנסייה ולא במסיבה במלון, וזאת משתי סיבות: האחת היא שבאותה תקופה שרר מתח רב בין חברי הלהקה, והשנייה היא משום שאף אחד מחברי הלהקה לא חשב שהנישואין הללו יימשכו זמן רב, כפי שג'ורג' הריסון סיפר, וזאת מכיוון שפול מעולם לא רצה להתחייב לחיי נישואין למרות הקשר הארוך, והאירוסין שלו לג'יין אשר. לראייה, פול בגד בג'יין עם נשים רבות ועל רקע אחת הבגידות השניים נפרדו לתמיד. ג'ון, ג'ורג' ורינגו, שהכירו את פול יותר מכולם, ידעו היטב שלפחות עד אז, היה פול נאמן לחיי הרווקות שלו עם כל מה שזה מאפשר לו והוא כנראה לא יקריב אותם לטובת חיים עם אישה אחת ועוד עם ילדה מנישואיה הקודמים.


ג'ון, ג'ורג', רינגו לא ידעו אז שפול מאד רצה להינשא ללינדה ואפילו הציע לה פעמים רבות אלא שבכל פעם היא דחתה אותו מחדש והיו לה שתי סיבות טובות לכך: האחת היא הטראומה שלה מנישואיה הקודמים למלוויל סי, והשנייה היא החשש שלה מכך שפול, כאחד מכוכבי המוזיקה הגדולים ביותר בעולם ואחד הרווקים המבוקשים ביותר, לא יהיה נאמן לה אלא לקריירה שלו, לקהל שלו ולמעריצות הרבות שהיו מוכנות לשכב אתו בכל פעם שיעשה סימן באצבעותיו. בניגוד למה שרבים חשבו, לא ההון של פול היה הסיבה להסכמתה של לינדה להינשא לו, שהרי היא בעצמה באה ממשפחה אמידה וידעה מהם חיי מותרות.


אף פעם אי אפשר לדעת מה באמת קורה בין שני בני זוג אבל הסברה היא שהחששות של לינדה התבדו ופול בחר בה כבת זוגו לכל חייו ונשאר נאמן לה עד ליום מותה. פול טען שהלילות היחידים שבהם הוא לא ישן לצדה של לינדה הייתה כשבילה תשעה ימים בכלא היפני בשנת 1980, לאחר שנתפס עם כמות של 219 גרם של מריחואנה. מסתבר שהאהבה של פול ללינדה הייתה גדולה ושהיא הייתה עבורו משענת חשובה. חשוב לציין בהקשר הזה, שכשהשניים נישאו חייהם היו רחוקים מלהיות זוהרים והם נאלצו לחיות על חשבון הכסף של לינדה למשך זמן מה וזאת, משום שנכסיו והכנסותיו לא עמדו לרשותו על רקע הסוגיות המשפטיות שבגינן הוא הגיש בסופו של דבר כנגד חבריו תביעה משפטית. לינדה נאלצה גם להתמודד עם הימים האפלים ביותר שחווה פול על רקע ההתפרקות של להקת הביטלס, בהם הוא שקע בדיכאון עמוק, חיפש נחמה באלכוהול ואפילו סירב לקום מהמיטה ולהתגלח. בכל התקופה הזו הייתה לינדה שם בשבילו ונתנה לו את התמיכה והעידוד שפול היה כל כך זקוק להם, ואפילו עשתה דבר שמעולם לא הסכימה לעשות קודם והוא לעלות לבמה לצדו כחברה נוספת בלהקתו החדשה, ווינגס. לינדה שהייתה חסרת כישורים בתחום המוזיקלי, ויש שיגידו שהייתה גם חסרת כישרון, ידעה שפול פשוט זקוק לה גם שם לצדו. לינדה נאלצה בשל כך להתמודד עם המון הערות וביקורות פוגעניות ועם המון התנגדויות מצד המעריצים אבל אהבתה לפול הייתה המגן שלה מפניהן.


בסופו של דבר, הנישואין בין פול ללינדה נמשכו כמעט 30 שנה, עד שהמוות הפריד ביניהם.

100 views0 comments
bottom of page