top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

לג'ון נמאס להיות חבר בלהקת הליווי של פול - I'm the Walrus


השיר I Am the Walrus הסוריאליסטי והסרקסטי נכתב ע"י גון באוגוסט 1967, בשיא התקופה שכונתה "הקיץ של אהבה", זמן קצר אחרי שיצא האלבום Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band והוא היה כמעין בדיחה על חשבון כל אלה שמפרשים את מילות השירים של הביטלס בחיפוש אחרי משמעויות נסתרות ועמוקות. הבדיחה הזו נולדה אחרי שקרא מכתב ששלח לו תלמיד בבית הספר שבו למד ובו סיפר לו שהמורה לאנגלית נוהג לנתח בפני הכיתה את מילות השירים של הביטלס כשהוא מתייחס אליהן ברצינות תהומית, ומבחינת ג'ון תהומית מדי.


כך סיפר ג'ון על תהליך כתיבת השיר:

השורה הראשונה של השיר I Am the Walrus נכתבה תוך כדי טריפ של LSD בסוף שבוע אחד. השורה השנייה נכתבה בטריפ אחר של LSD בסוף השבוע שלאחר מכן. יתר השיר נכתב אחרי שפגשתי את יוקו


השיר I Am the Walrus מורכב משלושה חלקים. החלק הראשון נוצר בהשראת צפירה של מכונת משטרה ששמע ג'ון בזמן שהיה בביתו בווייברידג' ועל רקע שני הצלילים שבה נכתבה השורה Mr. city policeman sitting pretty; החלק השני מורכב מאוסף של מילים מטופשות שכתב ג'ון במטרה ליצור קצב אחר. בחלק הזה כתב בהתחלה ג'ון את השורה Sitting on a cornflake, waiting for the man to come ואחר כך החליף את המילה man במילה van; החלק השלישי מתחיל בשורה sitting in an English country garden, דבר שג'ון אהב לעשות במשך שעות. ג'ון חזר על השורה הזו מספר פעמים עד שהגיע למנגינה שרצה. אחרי התלבטות קלה, החליט ג'ון לחבר את שלושת החלקים לשיר אחד שהפך ליצירת מופת.


השיר I Am the Walrus הוא שיר גאוני והוא אחד הבולטים ביותר בסרט הטלוויזיה Magical Mystery Tour שיצא בסוף שנת 1967. על השיר הזה סיפר ג'ון:

השיר I Am the Walrus מתאר בעצם חלום. המילים שלו לא מתכוונות להגיד משהו בעל משמעות. אנשים מפרשים אותן ומגיעים לכל מני מסקנות וזה ממש מגוחך. מה, מישהו חושב שאני איש ביצה? מצדי יכולתי להיות איש הפודניג באותה מידה. זה באמת לא משהו רציני


אחרי שהשיר All You Need is Love שובץ בצד א' של הסינגל שהוציאו הביטלס ביולי 1967, רצה ג'ון שגם השיר I Am the Walrus יהיה בצד א' של הסינגל הבא, שצפוי לצאת לקראת סוף השנה. עם זאת, פול וג'ורג' מרטין חשבו אחרת והחליטו שהשיר Hello Goodbye, כבעל פוטנציאל מסחרי גדול יותר, יהיה בצד א' בעוד שהשיר I Am the Walrus יהיה בצד ב' הפחות נחשב. ההחלטה הזו גרמה לתרעומת אצל ג'ון ולתחושות שביטא כשאמר:

נמאס לי להיות חבר בלהקת הליווי של פול


הנה טייק 16 של השיר I Am the Walrus:


18 views0 comments
bottom of page