top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

כל סרט של הביטלס משקף את מצב רוחם


הסרט A Hard Day's Night הוא סרט רענן, ספונטני ומהנה. במובן הזה משקף הסרט היטב את מצב רוחם של ג'ון, פול, ג'ורג' ורינגו בתקופה שבה הוא צולם, שהייתה תקופת הביטלמניה, פריצת הדרך בקריירה של הלהקה ובין חברי הלהקה היה דבק חזק שחיבר ביניהם. באותה מידה, שלושת הסרטים הבאים של הביטלס משקפים גם הם את מצבם של ארבעת חברי הביטלס בזמן הצילומים.


בסרט !Help שיחקו שחקנים נהדרים, התסריט היה מאד משעשע ומצחיק ויש בו הרבה סצנות יצירתיות מאד אבל מנגד היה מצב רוחם של ג'ון, פול, ג'ורג' ורינגו לגמרי הפוך ובוודאי לעומת זה בתקופת הסרט A Hard Day's Night. הארבעה היו רוב הזמן מסוממים ומסטולים והם לא היו מסוגלים לזכור את הטקסט. אפשר להבחין במצב הזה שבו היו שרויים תוך כדי צפייה בסרט כמעט מהרגע הראשון.


בסרט הטלוויזיה Magical Mystery Tour לא היה תסריט והוא נוצר על רקע האובדן של בריאן אפשטיין. אפילו אפשר לומר שאילו היה בריאן בחיים, הוא היה מתנגד בתוקף לעשות אותו. גם הסרט הזה משקף את מצב רוחם של חברי הביטלס שמצד אחד רצו לעשות פרויקט חדש על רוח תקופת הפסיכדליה, ומצד שני רצו באמצעותו לקחת פסק זמן שכן לא היו בטוחים איך נכון להם להתקדם בלי התמיכה והביטחון שבריאן תמיד ידע להעניק להם.


הסרט Let It Be הוא סרט דוקומנטרי ומטבעו לשקף את מצב רוחם של ג'ון, פול, ג'ורג' ורינגו בתקופה שבה הוא צולם. זו הייתה תקופה של שקיעה, התפרקות, חילוקי דעות, חיפושים אחרי דרכים אמנותיות עצמאיות, בעיקר מצדו של ג'ון, מאבקים על המקום בלהקה, בעיקר מצדו של ג'ורג', וניסיונות הרואיים וגם נואשים, בעיקר מצדו של פול, לשמור את הלהקה ביחד.

18 views0 comments
bottom of page