top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

חייל צעצוע - Soldier of Love

השיר Soldier of Love (Lay Down Your Arms) הוקלט בשנת 1962 ע"י הזמר ארת'ור אלכסנדר ויצא כצד ב' של הסינגל Where Have You Been (All My Life), אשר הגיע למקום ה-58 במצעד הפזמונים Billboard Hot 100, ביוני 1962.


הנה השיר Soldier of Love (Lay Down Your Arms) בביצוע את'ור אלכסנדר:


הנה השיר Where Have You Been (All My Life) בביצוע את'ור אלכסנדר:


הביטלס מאד אהבו את שני השירים הללו וביצעו אותם בהופעותיהם. כך, אפשר לשמוע בהקלטות של הופעת הביטלס במועדון The Star Club מדצמבר 1962, ביצוע מאד יפה של השיר Where Have You Been (All My Life), מפיו של ג'ון לנון, ואפשר לשמוע בהקלטה של תכנית הרדיו Pop Goes The Beatles, ששידרה ה-BBC ב-16 ביולי 1963, גרסה של הביטלס לשיר Soldier of Love (Lay Down Your Arms).


הנה השיר Where Have You Been (All My Life) בביצוע הביטלס:


הנה השיר Soldier of Love (Lay Down Your Arms) בביצוע הביטלס:


המגזין רולינג סטון שיבח במיוחד את הביצוע הקולי של ג'ון בשיר Soldier of Love (Lay Down Your Arms). וציין שהוא אחד מזמרי הרוק הגדולים בעולם. עוד ציין המגזין, כי זהו השיר הטוב ביותר שהקליטו הביטלס עבור ה-BBC, ואחת מגרסאות הכיסוי הטובות ביותר בכל הקריירה שלה הלהקה. איאן מקדונלד מתאר בספרו Revolution in the Head משנת 1994, את הביצוע הזה כביצוע מושלם של ג'ון. הוא גם קבע שהשירים Not a Second Time, It Won't Be Long ו-All I've Got to Do, שנכללו באלבום With the Beatles מנובמבר 1963, הושפעו מהשיר Soldier of Love (Lay Down Your Arms):


הנה השיר It Won't Be Long:


הנה השיר Not a Second Time:


הנה השיר All I've Got to Do:


השיר Soldier of Love (Lay Down Your Arms) לא נכלל באף אלבום של הביטלס, והביצוע שלהם עבור התכנית Pop Goes The Beatles נכלל באלבום Live at the BBC, שיצא בנובמבר 1994. בהקשר הזה ראוי לציין, ששום להקה אחרת לא הקליטה עבור ה-BBC כל כך הרבה שירים שמעולם לא נכלל באף אלבום רשמי שלה.


3 views0 comments
bottom of page