top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

חגיגת יום העצמאות של רינגו סטאר והביץ' בויז

שנות ה-80 היו לא קלות עבור רינגו סטאר, על רקע עם בעיית האלכוהול שסיכנה את בריאותו ואת הזוגיות שלו עם ברברה באך, אתה התחתן ב-27 באפריל 1981. הקשיים שחווה רינגו לא היו רק בצד האישי והבריאותי, אלא גם בצד המוזיקלי, כששני האלבומים שהוציא, Stop and Smell the Roses, שיצא באוקטובר 1981, ו-Old Wave, שיצא ביוני 1983 (רק בקנדה ובגרמניה), היו כישלונות מוחלטים. רק בסוף שנות ה-80 השתפר מצבו של רינגו, ובשנת 1989 הקים את ההרכב His All Starr Band, אתו יצא בפעם הראשונה לסיבוב הופעות, אחרי שעבר גמילה מבעיית האלכוהוליזם, ובשנת 1992 הוציא את האלבום הבא שלו, Time Takes Time, שנחשב ע"י המבקרים, מכולל המגזין רולינג סטון, לאלבום הטוב ביותר מאז אלבומו המצוין, Ringo, משנת 1973.


אם יש פינות אור בקריירה של רינגו בשנות ה-80, אלה הם שיתופי הפעולה שקיים עם אמנים אחרים. כך למשל, הווידיאו קליפ לשיר Take It Away של פול מקרטני, שיצא ביוני 1982; המופע הטלוויזיוני Blue Suede Shoes: A Rockabilly Session, באוקטובר 1985, יחד עם ג'ורג' הריסון, קארל פרקינס, אריק קלפטון, ואחרים; ההופעה Prince's Trust Rock Gala Concert, ביוני 1987, עם ג'ורג' ואחרים בהופעת; ההופעה בערב הפתיחה של מסעדת London Brasserie שבאטלנטה, בספטמבר 1987, עם ג'רי לי לואיס ואחרים; וההופעה במסגרת כניסת הביטלס להיכל התהילה של הרוק'נ'רול, בינואר 1988, יחד עם ג'ורג' ואחרים.


אבל ישנה הופעה משותפת אחת שזכורה לטובה במיוחד והיא זו שהתקיימה ב-4 ביולי 1984 בוושינגטון, עם להקת הביץ' בויז. ההופעה הזו התקיימה במסגרת חגיגות יום העצמאות של ארה"ב, בפני קהל עצום של כ-700,000 איש, כשרינגו התיישב על כיסא המתופף, במקומו של דניס וילסון, שטבע למוות כחצי שנה קודם לכן, ב-28 בדצמבר 1983. השירים שבוצעו בהופעה הזו היו Back to the USSR, Help Me, Rhonda ,Fun Fun Fun ו-Good Vibrations. אחריה, קיימו רינגו והביץ' בויז, הופעה נוספת באותו יום, במיאמי ביץ'.


מבחינת רינגו זו הייתה סגירת מעגל, שכן באוגוסט 1968, הוא לא השתתף בהקלטת השיר Back to the USSR עם חבריו ללהקת הביטלס, משום שאז הוא עזב את הלהקה, זמנית, ופול מקרטני מילא את מקומו.


הנה Back to the USSR ו-Good Vibrations בביצוע רינגו סטאר והביץ' בויז:


הנה Help Me, Rhonda ו-Fun Fun Fun בביצוע רינגו סטאר והביץ' בויז:


שיתוף הפעולה בין רינגו לביץ' בויז לא הסתיים כאן, והוא הוזמן להקליט איתם את השיר California Calling, שנכלל באלבום The Beach Boys, מיוני 1985.


הנה השיר California Calling:




14 views0 comments
bottom of page