top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

חברי הביטלס הקימו את להקת הביטלס מחדש


בתחילת נובמבר 1960 קיבלו הביטלס הצעה לנגן במועדון Top Ten והם הסיכמו לכך בשמחה גדולה. זאת, משום שמועדון Top Ten היה מכובד ויוקרתי יותר ממועדון Kaisekeller שבו הם הופיעו ובנוסף, במועדון הזה הייתה מותקנת מערכת סאונד הרבה יותר טובה. עם זאת, מבחינת ברונו קושמידהר, בעל מועדון Kaisekeller מדובר היה בהפרת החוזה שחתמו הביטלס אתו, האוסר עליהם להופיע במועדונים שלא בבעלותו.


עם או בלי קשר לכך, גילו ב-21 בנובמבר 1960 השלטונות בגרמניה, אחרי שערכו ביקורת דרכונים, שג'ורג' הריסון הוא רק בן 17 כשחוקי המדינה מנעו מכל מי שטרם מלאו לו 18 לשהות במועדון לילה אחרי חצות. על רקע ההפרה הזו של החוק הגרמני, גורש ג'ורג' מהמדינה ונאלץ לחזור לאנגליה. ג'ורג' בילה את הלילה האחרון בגרמניה כשהוא מלמד את ג'ון את קטעי הגיטרה שהוא נהג לנגן בהופעות כדי שהביטלס יוכלו להמשיך להופיע בלעדיו.


סטיוארט סאטקליף, חבר בלהקת הביטלס באותה תקופה, ואסטריד קירשהר, בת זוגו, ליוו את ג'ורג' לתחנת הרכבת של המבורג, שם עלה לרכבת לליברפול, כשבחיקו מספר תפוחים וקרקרים שקיבל מהשניים. הרכבת של ג'ורג' ל'חה אותו להולנד, ומשם הוא המשיך באוניה ללונדון ומשם ברכבת נוספת לליברפול. זו הייתה נסיעה ארוכה ומפרכת שארכה 24 שעות כשהוא סוחב אתו את הגיטרה שלו, מגבר ובגדים. ג'ורג' הגיע לביתו רעב, צמא, תשוש ובלי כסף משום שבזבז את המעט שהיה לו במהלך המסע הארוך.


שאר חברי הלהקה נשארו בהמבורג עד שב-30 לנובמבר גורשו גם פול ופיט מהעיר על רקע הנזק ברכוש שגרמו במגורים שקושמידהר העמיד לרשותם. ג'ון נשאר בהמבורג בלי חבריו ואחרי שניגן למשך זמן מה עם להקה אחרת, חזר ב-10 בדצמבר לליברפול כשסטיוארט החליט להישאר עם אסטריד.


במשך מספר ימים פול, ג'ורג' ופיט בסט לא היו מודעים לכך שג'ון חזר לליברפול והיו בטוחים שהסיפור של להקת הביטלס תם ונשלם. פול אפילו התחיל לעבוד במפעל לסלילים אלקטרומגנטים כדי לנסות ולבנות לעצמו קריירה חדשה. ב-15 בדצמבר יצר ג'ון קשר איתם וכך למעשה הקימו חברי הביטלס את להקת הביטלס מחדש.


כעבור פחות משבועיים הופיעו הביטלס באולם Litherland Town Hall וזו הייתה ההופעה הראשונה שבה הגיב הקהל במה שכונה אחר כך תופעת הביטלמניה.

21 views0 comments
bottom of page