top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

התאונה של הביטלס שהולידה שני דברים נדירים


ב-22 במאי 1960, היו חברי להקת The Silver Beatles או The Beatals, כפי שחבר הלהקה סטיוארט סאטקליף העדיף לקרוא לה, מעורבים בתאונת דרכים בכביש 96A מחוץ לעיירה באנף שבסקוטלנד, כשהם בדרכם מהעיר אינברנס לעיירת הדיג פרייזרבורג. הוואן מסוג Bedford Dormobile שבו כולם נסעו היה נהוג בידי ג'וני ג'נטל שנסע במהירות מופרזת עד שהתנגש ברכב אחר. בעקבות התאונה עפה אחת הגיטרות ופגעה בשיניו הקדמיות של המתופף, טומי מור. הדבר המעניין הוא שבזכות התאונה קרו שני דברים נדירים: סט חתימות יחיד במינו והאזכור הראשון בעיתונות.


הרעש מההתנגשות היה כל כך חזק שמספר תושבים מהעיירה הסמוכה באנף יצאו מבתיהם ורצו אל המקום כדי לסייע. מאחר והוואן היה מעוטר בכרזות על סיבוב ההופעות, נערה אחת שהגיעה למקום רצה מיד בחזרה לביתה ובמקום להזעיק אמבולנס לקחה את ספר החתימה שלה כדי להחתים את חברי הלהקה שנעתרו ברצון וחתמו בתור שמות הבמה שאימצו באותו זמן. כך, חתם פול בתור "פול רמון"; ג'ון בתור "ג'וני לנון"; ג'ורג' בתור "קארל הריסון"; סטיוארט רק בשמו הפרטי, סטיוארט, והוסיף את שם הלהקה, The Beatals ; טומי מור בשמו המלא אבל הוסיף מתחת לשמו את המילה "תופים". הדבר המעניין הוא שהנערה לא החתימה את ג'וני ג'נטל שהיה הכוכב בעוד שחברי הביטלס היו אז אלמונים לגמרי. כך, נוצר הסט הראשון והיחיד של חתימות של חברי הביטלס בתור להקת The Beatals כשחבריה חותמים בתור שמות הבמה שלהם.


בסופו של דבר, אחד מתושבי העיירה הזעיק אמבולנס שלקח את טומי מור שסבל מזעזוע מח לבית החולים הקרוב. למחרת בערב, לפני ההופעה באולם Dalrymple Hall בפרייזרבורג, נלקח טומי כמעט בכוח מבית החולים ע"י ג'ון והאמרגן המקומי וכך נאלץ המתופף לשבת מאחורי מערכת התופים שלו כשהוא חצי רדום בגלל משככי כאבים שלקח. בנוסף, לעג לו ג'ון שלאורך כל ההופעה על התפר בשפתו הפצועה, על פניו הנפוחות ועל שיניו החסרות.


באותו יום, דיווח העיתון Banffshire Journal על תאונת הדרכים ובכך הפך לעיתון הראשון שכתב על להקת הביטלס, אם כי טעה באיות ושמה הופיע בתור The Beetles.

14 views0 comments
bottom of page