top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

השלפוחיות באצבעות של ג'ון


ב-24 במרץ 1980 הוציאה חברת Capitol Recordsבארה"ב אלבום אוסף של שירי הביטלס בשם Rarities. אמנם למעלה משנה קודם, בדצמבר 1978, הוציאה חברת EMI בבריטניה אלבום בשם זהה אבל מדובר היה בשני אלבומים לגמרי שונים. בעוד שהאלבום הבריטי הכיל גם את כל השירים שיצאו כסינגלים ולא נכללו באלבומים של הביטלס וגם שירים שיצאו בצד ב' של הסינגלים, האלבום האמריקאי הכיל גם אוסף של גרסאות אלטרנטיביות של שירים של הביטלס וגם שירים שלא נכללו באלבומי האולפן שלהם.


אמנם זה היה מוזר שחברת Capitol Records האמריקאית תוציא אלבום כזה שמכוון לנישה מאד ספציפית של מעריצי הביטלס השרופים של ארה"ב אבל מה שעמד מאחורי ההחלטה הייתה ההצלחה של הבוטלג The Beatles Collector Itemsשיצא חצי שנה קודם והפך למצליח ביותר. מאחר והבוטלג יצא באריזה מאד איכותית ונשא תווית מזויפת של חברת Capitol Records, הדבר הוליד חרושת של שמועות לפיהן עובד של החברה הדליף את ההקלטות שנכללו בו. על כן, העתיקה חברת Capitol Records את הקונספט של הבוטלג וכך נולד האלבום Rarities.


בהתחלה הייתה הכוונה של אנשי Capitol Records שהעטיפה של האלבום Rarities תהיה בדיוק כמו העטיפה של האלבום The Beatles Yesterday and Today, המכונה Butcher Coverאבל בכירי החברה הטילו על כך וטו והסכימו שהתמונה של חברי הביטלס עם הבובות המרוטשות וחלקי הבשר תופיע רק בעטיפה הפנימית הנפתחת וגם זאת, בתוך קולאז' של תמונות רבות אחרות. בסופו של דבר, עטיפת האלבום Rarities הציגה עיצוב די משעמם שבמרכזו תמונה של הביטלס שצולמה ב-28 ביולי 1968, היום המכונה Mad Day Out.

ההדפסות הראשונות של האלבום Rarities הפכו לפריטי אספנות נדירים ויקרים וזאת משום שהכילו שתי שגיאות שתוקנו רק בהדפסות המאוחרות יותר. השגיאה הראשונה היא שגיה שיכולה לקרות בהיסח הדעת: הקרדיט למפיק המוזיקלי ג'ורג' מרטין הושמט. השגיאה השנייה הייתה ככל הנראה בורות מצד עורך העטיפה: נרשמה הערה שייחסה את הצעקה של רינגו "יש לי שלפוחיות על האצבעות" (I got blisters on my fingers) בסוף השיר Helter Skelter ללא אחר מאשר ל...ג'ון לנון.


הנה האלבום Rarities ביצאה בארה"ב

25 views0 comments
bottom of page