top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

השיר שפול תכנן להוציא שלוש פעמים ושלוש פעמים התחרט - Waterspout


קטלוג השירים של פול מקרטני עצום ואם מישהו חושב שהכל יצא לאור, טעות בידו כי ישנם שירים שמעולם לא יצאו באפן רשמי, למעט בבוטלגים. אחד מהם הוא Waterspout, אותו תכנן פול להוציא שלוש פעמים ובכולן חזר בו, משום מה.


השיר Waterspoutהוקלט בפעם הראשונה במהלך העבודה על האלבום London Town של ווינגס שיצא בשנת 1978. למרות שמו, חלק גדול מהאלבום לא הוקלט בלונדון אלא באיי הבתולה על גבי יאכטה בשם Fair Carol, במהלך חודש מאי 1977 והשיר Waterspout היה אחד השירים שהוקלטו בה. גרסה נוספת של השיר הוקלט בחודש כעבור שלושה חודשים באולפן Spirit of Ranachan Studio שבנה פול בחווה שלו בקמפבלטאון שבסקוטלנד. באותה תקופה עזבו הגיטריסט ג'ימי מקולוך והמתופף ג'ו אינגליש את להקת ווינגס, ולכן לא ברור האם שניהם היו מעורבים בהקלטה הזו או רק השלישייה פול, לינדה ודני ליין. בכל מקרה, פול החליט לא לכלול אף אחת משתי הגרסאות הללו באלבוםLondon Town.


בשנת 1979 או 1980 תכנן פול להוציא אלבום בשם Cold Cuts עם שירים של ווינגס שלא ראו אור, והוא היה אמור לכלול את השיר Waterspout אלא שהאלבום נגנז, וחלק מהשירים שהיו אמורים להיכלל בו יצאו במסגרת מהדורות Archive Collection השונות. עם זאת, השיר Waterspout, יחד עם אחרים, לא נכללו בהם ועדיין ממתינים לתורם לראות אור באפן רשמי.


מבקרי מוזיקה רבים מגדירים את השיר Waterspout כאחד הטובים ביותר של מקרטני מבין אלה שעדיין לא יצאו לאור, ופול, שחשב כמוהם, תכנן להוציא אותו סופסוף באוסף הכפול All The Best שיצא בשנת 1987, אך לפני יציאתו הוא הסיר אותו וכלל במקומו את השיר C Moon.


מאחר והאלבומים London Town ו- Back to the Eggהם האחרונים של ווינגס שעדיין לא יצאו במהדורת Archive Collection, רבים מצפים שכשייצא הראשון מבין השניים, הוא יכלול את השיר Waterspout. עם זאת, נראה שעם פרוץ מגיפת הקורונה שינה פול את תוכניותיו והתמקד בפרויקטים אחרים, ובינתיים אפשר להסתפק בהאזנה לבוטלגים שיצאו במשך השירים ובהם השירים שהיו אמורים להיכלל באלבום הגנוז והמצוין, Cold Cuts.


הנה השיר Waterspout:


16 views0 comments
bottom of page