top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

השיר שפול השאיר בתוך הכלוב - Cage


בשנת 1978 כתב פול מקרטני שיר בשם Cage שמעולם לא יצא באפן רשמי ושבבוטלגים מסוימים מופיע תחת השם Emotional Moments. פול הקליט את השיר הזה בכוונה לכלול אותו באלבום Back To The Egg אך לבסוף נדחה ובמקומו נכלל השיר My Baby’s Request.


השיר Cage עלה שוב על הפרק בשנת 1980 כאשר שקל פול לכלול אותו באלבום האוסף Cold Cuts שהיה אמור לכלול הקלטות של להקת ווינגס שמעולם לא ראו אור, אך לבסוף רעיון האלבום נגנז.


השיר Cage הוא שיר מאוד אופייני לסגנון של פול, אם בכלל יש דבר כזה, עם שינויי קצב ויש בו צליל בולט של סינתיסייזר מיני מוג, אם כי לפי הגיטריסט וחבר להקת ווינגס, לורנס ג'ובר, פול התכוון להשתמש בצופר של רכב הרולס רויס ​​שלו במקום. וכך הוא סיפר:

הקדשנו הרבה זמן לשיר Cage שמתבסס על סדרה של קטעים שונים מהאינטרו ועד הסוף שלו יחד עם ריף גיטרה. הצבנו מיקרופונים סביב מכונית הרולס רויס ​​של פול כדי להקליט את צליל הצופה אבל זה לא הניב את התוצאות המקוות ולבסוף זה עבד הרבה יותר טוב עם המיני מוג.


רבים מקווים שבהוצאת ה-Archive Collection של האלבום Back to the Egg, שעדיין לא יצאה שום הודעה על מועד יציאתה, ייכלל השיר Cage וייעשה אתו צדק אחרי שיציאתו נדחתה פעמיים.


הנה השיר Cage:


10 views0 comments
bottom of page