top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

השיר של הזמר שהביטלס העריצו - Peggy Sue


חברי להקת הקווארימן העריצו את באדי הולי והוא מאד השפיע עליהם במהלך השנים, במיוחד שיר אחד מסוים, Peggy Sue משנת 1957 שדווקא לא נכתב ע"י הולי אלא ע"י ג'רי אליסון, המתופף של להקת The Crickets, בהשראתה של פגי סו גרון, בת זוגו. כשנישאו השניים בשנת 1958, כתב באדי הולי את השיר Peggy Sue Got Married, שראה אור חמישה חודשים אחרי מותו הטראגי.


הנה השיר Peggy Sue בביצוע באדי הולי:

בספטמבר 1971, זמן קצר לאחר שעבר לעיר ניו יורק, הקליט ג'ון שתי גרסאות אקוסטיות של השיר Peggy Sue בחדר במלון St. Regis Hotel, שבו התגורר באופן זמני עם יוקו. בהמשך השנה, הקליט ג'ון שוב את השיר Peggy Sue והפעם במהלך מסיבת יום ההולדת ה-31 שלו בחדר שנערכה במלון Syracuse Hotel, בהשתתפותם של קלאוס פורמן, אלן גינזברג, מל אוונס, ניל אספינל, אריק קלפטון, רינגו סטאר ואחרים. בשנת 1974 הקליט שוב ג'ון את השיר Peggy Sue והפעם עבור האלבום Rock'n'Roll.


הנה שתי הגרסאות של השיר Peggy Sue בחדר במלון St. Regis Hotel בביצוע ג'ון (דקות 11:02 ו-46:39):

הנה השיר Peggy Sue מתוך חדר במלון Syracuse Hotel בביצוע ג'ון (דקה 27:31):

הנה השיר Peggy Sue מתוך האלבום Rock'n'Roll בביצוע ג'ון:

לעומת ג'ון, פול שרכש בשנת 1976 את קטלוג השירים של באדי הולי, לא הקליט את השיר Peggy Sue ובאלבומי הרוק'נ'רול שלו, CHOBA B CCCP משנת 1988 ו-Run, Devil Run משנת 1999 לא כלל אפילו שיר אחד של הולי. עם זאת, קיים סרט בשם The Backyard משנת 1974, שבו ביצע פול, בין היתר, גרסה אקוסטית של השיר Peggy Sue בחצר האחורית.


הנה השיר Peggy Sue בביצוע פול:

גם ג'ורג' לא הקליט את השיר Peggy Sue אך קיים סרטון של הופעה מאולתרת שבה השתתף בפברואר 1987, יחד עם בוב דילן, ג'ון פוגהרטי ואחרים, במועדון Palomino Club בהוליווד, ובה ביצעו ג'ורג' יחד עם דילן את השיר Peggy Sue.


הנה השיר Peggy Sue בביצוע ג'ורג' ובוב דילן:


13 views0 comments
bottom of page