top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

השיר של הביטלס שרק בשנת 2013 יצא באפן חוקי


השיר Love of the Loved נכתב ע"י פול במחצית הראשונה של שנת 1959, לצד לא מעט שירים אחרים, ובת זוגו אז, דוט רהון, סיפרה שפול אמר לה שאת השיר הזה כתב לכבודה. הביטלס החלו לבצע את השיר הזה בהופעות לקראת סוף 1961 ובינואר 1962 הוא נכלל בין שלושת השירים מקוריים שביצעו באודישן הכושל עבור חברת Decca. למרות שהשיר הזה היה אהוב מאד על חברי הלהקה הם לא כללו אותו באלבום הבכורה שלהם, Please Please Me, שיצא בפברואר 1963 אלא החליטו לתת אותו לזמרת סילה בלאק. על כן, היא הקליטה אותו בעזרתו של פול ב-28 באוגוסט 1963 עבור סינגל הבכורה שלה שנכנס למצעד הפזמונים הבריטי. למערנו הקלטת הדמו של השיר שהקליט פול עבור סילה בלק הלכה לאיבוד לתמיד.


ההקלטה של השיר Love of the Loved באודישן באודישן עבור חברת Decca היא ההקלטה היחידה בביצוע הביטלס. מסיבות לא ברורות, כאשר הקלטות האודישן פורסמו באפן רשמי, שלושת השירים המקוריים שביצעו אז הביטלס, כולל השיר הזה, לא נכללו. באמצע שנת 1995, כאשר יצא אל האור החלק הראשון של פרויקט האנתולוגיה, נכללו ההקלטות של שני השירים המקוריים האחרים, Like Dreamers Do וHello Little Girl-, ואילו ההקלטה של השיר Love of the Lovedנשארה בחוץ וכך אפשר לשמוע אותה רק בבוטלגים.


המצב הזה נפתר כאשר הוא שוחרר מכנפי החוק הגנת זכויות היוצרים והתאפשר לעשות בו שימוש באפן חוקי. אז נכללה הקלטת השיר Love of the Loved באפן חוקי באלבום הכפול I Saw Her Standing There שיצא בשנת 2013 ע"י הלייבל Rock Melon, וכלל בעיקר הקלטות של שירים בביצוע הזמר טוני שרידן כאשר הביטלס היו להקת הליווי שלו, הקלטות מהאודישן לחברת Decca וכן הקלטות מוקדמות אחרות.


הנה השיר Love of the Loved ע"י הביטלס מינואר 1962:

הנה השיר Love of the Loved ע"י סילה בלק מאוגוסט 1963:



16 views0 comments
bottom of page