top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

השיר שכתב פול לבקשת התינוק - Baby's Request

פול מקרטני ידוע כחובב מוזיקת ג'ז וסווינג כתוצאה מהחינוך המוזיקלי שקיבל מאביו שהיה מנהיג הלהקה Jim Mac's Jazz Band.


הסגנון הזה ליווה את פול במהלך הקריירה שלו עם להקת הביטלס ואפילו אחד השירים הראשונים שהלחין, בגיל 14, היה בסגנון הזה, When I'm Sixty Four. שירים נוספים הם Martha My Dear, Honey Pie ועוד.


בקיץ 1978 בילו פול ומשפחתו בחופשה בדרום צרפת, שם נכח בהופעה של להקת הג'ז האמריקאית המפורסמת משנות ה-30, The Mills Brothers. פול סיפר שהיה מופתע לראות אותם מופיעים כי חשב שהם כבר לא בחיים והנה הם מופיעים בגיל 73. בהקשר הזה, ראוי לציין כי כיום, ממשיך פול בן ה-77 להופיע עם כל האנרגיות. פול התרשם מאד מההופעה וניגש אל מאחורי הקלעים כדי לפגוש אותם.


הנה השיר Paper Doll בביצוע The Mills Brothers:


במהלך המפגש שאל את פול הרברט מילס, אחד האחים וחברי הלהקה, מה דעתו לכתוב להם שיר. פול חשב שזה רעיון נהדר כך עשה.


למחרת נשאר פול במלון וכתב את השיר Baby's Request עבור להקת The Mills Brothers. בחודש אוקטובר, אחרי שחזר ללונדון, הקליט פול גרסת דמו של השיר ושלח אותה ללהקה, אלא שמנהל הלהקה דרש מפול תשלום כדי שהם יקליטו את השיר. כך הפסידה להקת The Mills Brothers את ההזדמנות לבצע שיר שפול מקרטני כתב במיוחד עבורם.


פול החליט שהשיר טוב מדי כדי לוותר עליו וכלל אותו באלבום הבא של להקת ווינגס, Back To The Egg משנת 1979. וכך, הפך השיר Baby's Request הוא לשיר הסוגר את האלבום כשהחליף שיר אחר שתכנן קודם פול לכלול באלבום, Cage.


הנה השיר Cage:


הנה הגרסה של פול מקרטני ולהקת Wings מתוך האלבום Back To The Egg של השיר Baby's Request:


אבל יש לשיר הזה המשך יוצא דופן. בדרך כלל לא חוזר פול להקליט שירים שכבר הקליט קודם לכן, למעט שני מקרים יוצאי דופן:


· במסגרת האלבום Give My Regards To Broad Street משנת 1984, שם הקליט שירים ישנים של הביטלס ושל להקת Wings.


· במסגרת האלבום Kisses On The Bottom משנת 2012, שכלל 14 שירים בסגנון ג'ז וסווינג, כולל שני שירים מקוריים שלו, Only Our Hearts ו-My Valentine, והיתר גרסאות כיסוי. במסגרת הגרסה המורחבת של האלבום נכללו שני שירי בונוס, אחד מהם הוא השיר Baby's Request, המשתלב היטב בסגנון והאווירה של האלבום


הנה הגרסה של פול מקרטני מתוך האלבום Kisses On The Bottom של השיר Baby's Request:


5 views0 comments
bottom of page