top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

השיר שג'ורג' שכח שהקליט - Dehra Dun

בדרך הארוכה מדלהי לאשראם של המהרישי מאהש יוגי ברישיקש שבצפון הודו, עברו ג'ורג' הריסון ובת זוגו, פטי, דרך העיר דהרה דון, הנמצאת כ-43 ק"מ דרומית לרישיקש. ג'ורג' קיבל השראה משם העיר וכתב שיר בשם Dehra Dun.


כ-26 שנים מאוחר יותר, ב-23 ביוני 1994, כאשר נפגש ג'ורג', באחוזתו, פריאר פארק, עם פול מקרטני ורינגו סטאר, כדי לבצע ביחד מספר שירים עבור הסרט של פרויקט Anthology, הוא נזכר בשיר Dehra Dun, אך לא שכר האם הקליט אותו.


כאשר התיישבו השלושה על הדשא, וג'ורג' ופול אוחזים בשני יוקללה, הם העלו זיכרונות מהעבר, ושרו שירים ישנים, כאשר רינגו תופף על ברכיו. בין היתר, הם שרו את השיר I Will, שהלחין פול ברישיקש, ואז שאל רינגו את ג'ורג' אילו שירים הוא הלחין באשרם. ג'ורג' הזכיר את השיר Sour Milk Sea ואת השיר Dehra Dun, לגביו הוא ציין שהוא מעולם לא הקליט אותו. כאילו כדי להמחיש להם באיזה שיר מדובר, התחיל ג'ורג' לשיר את Dehra Dun, ואז ציין פול שהוא זוכר אותו. זו הייתה הפעם הראשונה שבה נחשף העולם לשיר הכל כך יפה הזה.


דבריו של ג'ורג', כאילו מעולם לא הקליט את השיר Dehra Dun, מלמדים שזיכרונו הטעה אותו. ג'ורג' הקליט את השיר Dehra Dun במהלך שנת 1970, עבור האלבום All Things Must Pass, אך לבסוף לא נכלל בו. מאוחר יותר, במאי 1971, הקליט ג'ורג' את השיר שוב, הפעם עבור האלבום שהפיק, The Radha Krsna Temple של חברי המקדש תנועת הארה קרישנה בלונדון, אך גם הפעם הוא לא נכלל בו. כך, לא יצא השיר Dehra Dun באף אלבום רשמי של ג'ורג', ורק בשנת 1999, נחשפו שתי ההקלטות של השיר, בבוטלג המצוין, A True Legend.


הנה הקטע בסרט Anthology, שבו מבצע ג'ורג' את השיר Dehra Dun:


הנה השיר Dehra Dun, בביצוע ג'ורג' הריסון:


מעריץ של ג'רג' הוסיף להקלטה של השיר Dehra Dun, כלים נוספים, כולל תזמור, ועיבד אותה בסגנון wall of sound של פיל ספקטור, כאילו כך היה נשמע השיר אילו היה נכלל באלבום All Things Must Pass:



8 views0 comments
bottom of page