top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

השיר המוסתר של פול - Cosmically Conscious


ב-4 באפריל 2009 התקיימה באולם Radio City Music Hall בניו יורק, הופעת צדקה גדולה בשם Change Begins Within שבאמצעותה גייסה הקרןFoundation David Lynch סכום של שלושה מיליון דולר במטרה ללמד ילדים בסיכון לתרגל מדיטציה ככלי להתגבר על הלחצים בחיים ולקדם שלווה והצלחה בחיים. על כך סיפר פול:

אני אוהב את הרעיון להביא תרגול עתיק לעולם המודרני. שילוב המדיטציה במערכת החינוך יכול להפחית את רמות התוקפנות של האנשים וליצור חברה שלווה יותר


בהופעה ביצע פול את השיר Cosmically Conscious יחד עם רינגו סטאר, שריל קראו, דונובן, מייק לאב מלהקת The Beach Boys, אדי וודר מלהקת Pearl Jam, מובי ובטי לבט ועוד. השיר Cosmically Conscious הוא שיר לא מאד מוכר שכתב פול מקרטני בשנת 1968 כאשר שהו הביטלס ברישיקש שבהודו והוקלט רק 25 שנה מאוחר יותר ונכלל בגרסה מקוצרת באורך של 1:46 דקות באלבום Off the Ground בתור hidden track בהמשך לשיר C'mon People ובגרסה מלאה באורך של 4:43 דקות בחלק השני של האלבום הכפול Off the Ground: The Complete Works.

המילים הקצרות של השיר Cosmically Conscious נכתבו בהשראת מספר ביטויים שנהג לומר המהרישי מאהש יוגי, למשל הביטוי to be cosmically conscious is such a joy (להיות מודע באפן קוסמי זה דבר משמח). האמת היא שאפשר לדמיין את השיר Cosmically Conscious בגרסתו המקוצרת כעוד אחד מהשירים הקצרים של הביטלס, למשל Can You Take Me Back, Wild Honey Pie או Her Majesty וככזה יכול היה להשתלב באחד האלבומים שלהם, למשל באלבום הלבן.


הנה ביצוע השיר Cosmically Conscious בהופעה Change Begins Within:

הנה הגרסה המקוצרת של השיר Cosmically Consciousבתור hidden track בהמשך לשיר C'mon People בסוף האלבום Off the Ground (מדקה 5:54):


הנה הגרסה המלאה של השיר Cosmically Conscious בחלקו השני של האלבום Off the Ground: The Complete Works:

הנה היילייטס של ההופעה Change Begins Within:


20 views0 comments
bottom of page