top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

הרצח מנע מג'ון לנון להקליט עם רינגו סטאר

אחרי שג'ון לנון סיים את הקלטת האלבום Double Fantasy, שיצא באוקטובר 1980, הוא תכנן יחד עם פול מקרטני לעבוד על האלבום הבא של רינגו סטאר, שהיה אמור להיקרא Can't Fight Lightning. האלבום האחרון שהוציא רינגו, Bad Boy, לא זכה להצלחה, בלשון המעטה, והגיע רק למקום ה-129 במצעד הפזמונים בארה"ב. ג'ון קיווה שעם הסיוע שלו ושל פול יזכה האלבום הבא של רינגו להצלחה הרבה יותר גדולה.


ג'ון, פול ורינגו קיוו שגם ג'ורג' הריסון יצטרף למאמץ המשותף אבל ג'ון נסוג מהרעיון ברגע שפורסמה האוטוביוגרפיה שלג'ורג', I Me Mine, בנומבר 1980. אמנם הזכיר ג'ורג' בספרו את ג'ון, אך לא כמקור השפעה מוזיקלית עבורו, דבר שיצר אצל ג'ון תחושת עלבון קשה. בסופו של דבר, נתן ג'ורג' את הסכמתו לסייע לרינגו באלבום החדש.


בנובמבר 1980 נתן ג'ון לרינגו הקלטות דמו של שלושה שירים שירים שכתב במיוחד עבורו, Nobody Told Me, Stepping Out ו-Life Begins At 40. ג'ון רצה להפיק לו את השירים הללו והשניים קבעו להקליט אותם ב-14 בינואר 1981.


ב-8 בדצמבר 1980 בשעה 22:40, שעון ניו יורק, התכנית הזו נגדעה.


בסופו של דבר, ראה אור האלבום החדש של רינגו באוקטובר 1981, אך לא תחת השם Can't Fight Lightning אלא Stop And Smell The Roses. השיר Can't Fight Lightning אמנם הוקלט, אך בסופו של דבר לא נכלל באלבום החדש, ויצא רק בספטמבר 2017, כבונוס לאלבום Give More Love.


פול וג'ורג' לא נסוגו מכוונותיהם לסייע לרינגו באלבום החדש. פול כתב לו שני שירים, Private Property ו-Attention, אותם הפיק יחד עם שיר נוסף. כמו כן, ניגן פול גיטרת בס, פסנתר וכלי הקשה ואף שר קולות רקע. ג'ורג' כתב לרינגו שיר בשם Wrack My Brain, אותו הפיק יחד עם שיר נוסף.


בעקבות הרצח של ג'ון לנון לא הרגיש רינגו שזה הולם להקליט את שלושת השירים שכתב ג'ון עבורו. הדמואים שהקליט ג'ון לשירים Stepping Out ו-Nobody Told Me, ראו אור בינואר 1984, במסגרת האלבום Milk And Honey, והדמו לשיר Life Begins at 40, ראה אור בנובמבר 1998, במסגרת John Lennon Anthology.


הנה השיר Nobody Told Me:


הנה השיר Stepping Out:


הנה השיר Life Begins at 40:


הנה השיר Wrack My Brain:


הנה שיר Private Property:


הנה שיר Attention:


הנה השיר Can't Fight Lightning:




5 views0 comments
bottom of page