top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

הרגעים המיוחדים של הביטלס שמעולם לא צולמו

כ

כמות התמונות שבהן תועדו הביטלס בתמונות היא כמעט אינסופית. הם צולמו בתמונות שנועדו לקידום הלהקה, במהלך העבודה באולפן ובתמונות של צלמי עיתונות, פפארצי ומעריצים. לצערנו, למרות שקיימות תמונות רבות מהתקפה שבה הקליטו הביטלס את האלבום הלבן, ישנם שלושה רגעים ממנה שבהם הם לא צולמו או לפחות תמונות מהם לא נראו מעולם.


רגע אחד שלא צולם התרחש ב-22 באוגוסט 1968, כאשר התכנסו חברי הביטלס באולפני EMI כדי להקליט את השיר Back in the USSR. אחרי כמעט שלושה חודשים של עבודה על האלבום הלבן, המתחים הלכו וגברו והסבלנות הלכה ופחתה עד שנוצר משבר חמור בלהקה. אחרי שפול הסביר לרינגו חזור והסבר איך לתופף ואחרי ניסיונות חוזרים ונשנים מצדו של רינגו והסברים ונזיפות מצדו של פול, הרגיש רינגו שנמאס לו, עזב את הלהקה והצטרף לחברו, פיטר סלרס, ביאכטה שלו באי סרדיניה. ג'ון, פול וג'ורג' הרגישו אבודים בהתחלה, אך די מהר התיישב התאושש פול והתיישב על כיסא המתופף, ג'ון תפס את גיטרת הבס, וג'ורג' ניגן בגיטרת הגיבסון לס פול שלו, שכונתה "לוסי", והשלושה חזרו לעבוד על Back in the USSR.


רגע נוסף שלא צולם התרחש ב-3 בספטמבר של אותה שנה, כאשר חזר רינגו לאולפן והתקבל בקבלת פנים חמה ע"י ג'ון, פול וג'ורג' שדאגו לקשט את מערכת התופים שלו בפרחים.


הרגע השלישי שלא צולם התרחש כעבור יומיים, ב-5 בספטמבר, כאשר החלו הביטלס לעבוד על גרסה חדשה של השיר While My Guitar Gently Weeps. לאחר שהאזין לגרסה שהוקלטה מהשיר ולא היה מרוצה ממנה, החליט ג'ורג' לגנוז אותה ולהתחיל מאפס. במקביל, הרגיש ג'ורג' תחושת ייאוש לנוכח חוסר העניין בשיר מצדם של ג'ון ופול, בעוד הוא ידע שמדובר בשיר מעולה והעיבוד החדש שנתן לו מרים אותו לגבהים חדשים. אז החליט ג'ורג' להזמין את חברו, אריק קלפטון, לאולפן, שם השאיל לו את הגיטרה "לוסי" שקיבל ממנה במתנה חודש קודם לכן ונתן לו להקליט את הסולו המפורסם של השיר. כשיצאו הסרטים התיעודיים על חייו של ג'ורג', Living in the Material World, ועל חייו של אריק קלפטון, Life in Twelve Bars, היו ציפיות גדולות שאם קיימות תמונות של ארבעת חברי הביטלס ואריק קלפטון באולפן אלה ישולבו בהם אבל האכזבה הייתה גדולה.


מאד חבל ששום תמונה לא צולמה ברגעים המיוחדים הללו, אם כי יכול להיות שהן שמורות היטב היטב אצל פול או רינגו או יוקו אונו או אוליביה הריסון ויום אחד הן יצוצו לעיני העולם. מי יודע...

29 views0 comments
bottom of page