top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

הקללה של ג'וד – Hey Jude

ב-26 באוגוסט 1968 יצא הסינגל Hey Jude, והפך להמנון שנדמה שאין אדם שלא מכיר אתו בכל רחבי העולם. אין הופעה של פול מקרטני שבה הוא לא מבצע את השיר האלמותי הזה, ואין איש בקהל שלא מצטרף אליו עם ה-na na na na. אבל כמה מכירים את הקללה שנשמעת במהלך השיר Hey Jude ומי יודע מי הוא המקלל?


הנה השיר Hey Jude:


לא רבים שמו לב, שבמהלך השיר הכל כך מתוק והאופטימי הזה, מושמעת קללה עסיסית, ואכן יכולים חדי האוזן לשמוע בדקה ה-2:58 מישהו האומר fucking hell. אמנם קשה להבחין בכך, אבל אחרי ששומעים את הקללה הזו פעם אחת, אי אפשר שלא לשים לה לב בכל פעם שמאזינים לשיר Hey Jude.


הנה השיר Hey Jude (רק הקול של פול) - שימו לב לדקה ה-2:58:


הנה הקללה fucking hell בשיר Hey Jude:


מי זה המקלל ומה הביא אותו לידי כך במהלך השיר Hey Jude? קיימות שתי גרסאות לעניין:

מלקולם טופט, מי שהיה טכנאי הקול בזמן ההקלטות של השיר Hey Jude, ב-31 ביולי וב-1 באוגוסט 1968, באולפני Trident, טען כי מי שקילל היה ג'ון לנון, שכמעט התחרש כששם את האוזניות בעוד הווליום היה גבוה מדי.


לעומת טופס, טען ג'ף אמריק, מי שהיה טכנאי הקול האחראי על המיקס של השיר Hey Jude, באולפני EMI, בספרו Here, There and Everywhere: My Life Recording the Music of the Beatles משנת 2006, כי מי שהשמיע את הקללה בשיר Hey Jude היה פול, כאשר הקיש על תו לא נכון בפסנתר. לפי אמריק, הציע ג'ון להשאיר את הקללה בהקלטה כי חשב שזה דבר משעשע, ושממילא אף אחד לא ישים לכך לב.


גם ג'ון התייחס לקללה שבשיר Hey Jude, וגרסתו עקבית עם זאת של אמריק:

פול ניגן בפסנתר ואמר מילה שובבה. רוב האנשים לעולם לא יבחינו בה אבל אנחנו תמיד נדע שהיא שם




141 views0 comments
bottom of page