top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

הקולות של פול ולינדה לעומת הקולות של ג'ון, פול וג'ורג' - Bluebird


בשנת 1971, בזמן ששהה בחופשה בג'מייקה, כתב פול את השיר Bluebird. הפעם הראשונה שבה הושמע קטע מהשיר הזה היה במאי 1973, במהלך שידור תוכנית הטלוויזיה James Paul McCartney כחלק ממחרוזת שהושמעה זמן קצר לאחר תחילת התוכנית. בקטע הזה נראה פול מבצע בגיטרה האקוסטית, כשלינדה מצלמת אותו, קטעים של מספר שירים: Blackbird ,Bluebird ,Michelle ו-Heart of the Country. זו הייתה גם הפעם הראשונה מאז הפירוק של הביטלס שבה ביצע פול שירים מתקופתה וזה שיקף שכנראה הוא היה בשל להשלים עם עברו. בגרסה הזו של השיר Bluebird אפשר להתרשם ממשחק הקולות הנהדר של פול ולינדה שכבר הוכיחו שהקולות שלהם משתלבים מאד יפה בביצוע שלהם של השיר Hands of Love באלבום Red Rose Speedway שיצא באפריל 1973. פול ביצע בתכנית גם גרסאות של שירים נוספים כמו Yesterday ,Country Dreamer, Mama's Little Girl ו-Long Haired Lady.


התוכנית James Paul McCartney נכללה במהדורת Archive Collection של Red Rose Speedway אבל מסיבה לא ברורה שמו של השיר Bluebird לא נמצא ברשימת הסטליסט.


הנה התכנית James Paul McCartney (המחרוזת האקוסטית עם השיר Bluebird נמצאת בין הדקות 4:38 ל-7:11):

בנובמבר 1975 הקליט פול עם חברי להקת ווינגס, במסגרת ההרכב של לינדה, דני ליין, ג'ו אינגליש וג'ימי מקולוך, את השיר Bluebird יחד עם התנצלות שלו בפני המעריצים היפנים על כך שלא הופיעו ביפן לאחר שנמנעה כניסתו למדינה.


הנה הביצוע של השיר Bluebird יחד עם התנצלות בפני המעריצים היפנים:

השיר Bluebird הוא שיר יפהפה מאד אופייני לבלדות דומות שכתב פול ויכול להיות שפספסנו לגביו פנינה אמיתית, שכן אם מדמיינים אותו מבוצע עם ההרמוניות הקוליות של ג'ון, פול וג'ורג' מבינים עד כמה השיר הזה יכול היה להיות שיר מאד ביטל. במובן הזה חבל שהוא לא נכתב בתקופתם.

13 views0 comments
bottom of page