top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

הצוללת הצהובה שמעולם לא ראיתם



כשהוציאה חברת Disney, במסגרת שירות הסטרימינג שלה Disney+, את הסדרה Get Back רבים הרימו גבה ולא הבינו מה הקשר בין להקת הביטלס לבין חברה שעיקרה הפקת סרטים לילדים, בעיקר סרטים מצוירים ואחראית לקלאסיקות כמו "שלגיה ושבעת הגמדים", "פינוקיו" ו"פוקהונטס". מה שרבים לא יודעים הוא שעבור חברת Disney זה היה סוג של עסקה חוזרת עם הלהקה החשובה בעולם. זאת, משום ש-10 שנים קודם לכן, נעשה ניסיון לשתף פעולה עם חברת Apple ולהפיק רימייק של סרט האניצמיה Yellow Submarine והפעם בפורמט K4. המשימה הוטלה על הבמאי רוברט זמקיס שביים סרטים כמו I Wanna Hold Your Hand, "מי הפליל את רוג'ר ראביט", כל חלקי "בחזרה לעתיד", "פורסט גאמפ" ועוד. בסופו של דבר הרימייק של הסרט Yellow Submarine לא יצא אל הפועל, אחרי שחברת Disney נסוגה מהרעיון כאשר הסרט Mars Needs Moms שהפיק זמקיס, גרמה לה להפסדים של כ-140 מיליון דולר וקיבל ביקורות מעורבות עד שליליות.


למרות שרבים ממעריצי הביטלס בוודאי לא היו מקבלים את השינוי הגדול שהייתה כוונה לבצע בגרפיקה של הדמויות של חברי הביטלס לעומת הסרט המקורי, חבל שרעיון הרימייק לסרט לא מומש שכן רבים ממעריצי הביטלס, כולל אלה שלא היו מקבלים את השינוי כאמור, היו אוהבים לראות את הדמויות של הביטלס בטכניקות האנימציה המדהימות והמתוחכמות ביותר.


מי יודע, אולי הרעיון יקרום יום אחד עור וגידים והרימייק של הסרט Yellow Submarine בכל זאת יופק (אולי בעוד שש שנים לרגל 60 שנה ליציאת הסרט המקורי) אז בינתיים נסתפק בסצנה קצרצרה שהיא גם היחידה שאפשר למצוא ברשת מתוך הרימייק של הסרט שהייתה כוונה להפיק. כאן אפשר להתרשם איך היו חברי הביטלס נראים בטכניקת האנימציה החדשה ובפורמט K4.


61 views0 comments
bottom of page