top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

הפעם הראשונה שנראו ביחד פול וג'ורג' מאז פירוק הביטלס



ב-24 במרץ 1975 נערכה מסיבת ההשקה של האלבום Venus and Mars, על סיפון ספינת השייט המפורסמת Queen Mary שעגנה, ועדיין עוגנת, באפן קבוע בלונג ביץ', קליפורניה, ומשמשת כמלון צף, מוזיאון, מרכז אירועים ואטרקציה תיירותית. במסיבה הופיע הפסנתרן, בן העיר ניו אורלינס, פרופסור לונגהייר, שפול העריץ, יחד עם להקת הפאנק האמריקאית The Meters. ההופעה הוקלטה ויצאה בשנת 1978 באלבום Live On The Queen Mary. על המסיבה הזו סיפר פול מקרטני:

למרות שבאלבום Venus and Mars אין את הסאונד של ניו אורלינס, רובו הוקלט בה ולכן העיר נוכחת בו. מבחינתי, כשאני חושב על האלבום הזה אני חושב על ניו אורלינס. כשרצינו לערוך מסיבת השקה לאלבום חיפשתי משהו מעניין, משהו מרגש. אז שמעתי שספינת התענוגות Queen Mary נמצאת בלונג ביץ', מחוץ ללוס אנג'לס ושעכשיו היא סוג של מלון ואפשר לשכור אותה כדי לערוך בה אירועים. אז חשבתי "זה מושלם!"


בין האורחים במסיבת ההשקה היו בוב דילן, ג'וני מיטשל, קרול קינג, מרווין גיי, להקת The Faces, פיל אוורלי, מהצמד The Everly Brothers, חמישיית Jackson Five, דין מרטין, טוני קרטיס, שר, מיקי דולנץ ודיווי ג'ונס לשעבר חברים בלהקת The Monkeez, וג'ורג' הריסון. זו הייתה למעשה הפעם הראשונה שנראו ביחד פול וג'ורג' מאז פירוק הביטלס, אחרי שנפגשו בפעם הראשונה מאז כשלושה חודשים קודם, במעמד החתימה על המסמכים לפירוק הרשמי של הביטלס שהתקיים ב-19 בדצמבר 1974. חשוב לציין שהקשר הזה, כי על רקע המתחים הגדולים ששררו בין פול וג'ורג', בעיקר בשתי השנים האחרונות של הלהקה, נמנעו השניים מלהיפגש עד אז.


למרבה הצער, אין הרבה תמונות של פול וג'ורג' מהאירוע למעט אלה שצולמו ע"י העיתונות ובולטים בהן שני דברים: השיער הקצר שבראשו, מראה מאוד לא נפוץ אצלו באותן השנים, והאושר שעל פניו כשהוא מלווה בבת הזוג החדשה שלו, אוליביה אריאס, שהיא היום אלמנתו.

51 views0 comments
bottom of page