top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

הסיפור ההזוי על להקת הביטלס שמסתבר שמעולם לא התפרקה - Everyday Chemistry

הסיפור הבא הוא לא על להקה שמחקה את הביטלס או שחשבו שהם הביטלס אלא על להקת הביטלס בכבודה ובעצמה, שעדיין פועלת, מופיעה ומוציאה שירים חדשים. והוא לא רק על פול מקרטני ורינגו סטאר אלא על הלהקה בהרכב מלא, גם עם ג'ון לנון וג'ורג' הריסון שמסתבר שנשארו בחיים... נשמע הזוי, נכון?


ריצ'ארדס סיפר שב-9 בספטמבר 2009, הוא נסע במכונית לביתו שבקליפורניה. במהלך הנסיעה הוא עצר את רכבו בדרך צדדית כדי למתוח את שריריו, אך כאשר יצא מהרכב הוא מעד, נפל ואיבד את הכרתו. כשהתעורר, מצא את עצמו בחדר לא מוכר, כשבראשו תחבושת. הוא הבחין באדם זר בגובה מטר וחצי, עם שיער שחור וארוך, העומד לצדו. האיש הציג את עצמו בשם ג'ונאס, שאל אותו לשלומו וסיפר לו שמצא אותו מחוסר הכרה בשדה, טיפל בו ואסף אותו לביתו, הנמצא 20 מטר בלבד מהמקום שבו נפל. ריצ'ארדס הופתע מהתיאור, שכן הוא לא זכר שהיו בתים בקרבת המקום שבו עצר את רכבו. ג'ונאס הביט בו ואמר לו שיסביר לו את פשר התעלומה אבל קודם הזהיר אותו שמה שהוא עומד לספר לו עלול לזעזע אותו. אז הצביע ג'ונאס על מכונה מוזרה שעמדה במרכז החדר ואמר לו שהוא פשוט העביר אותו לעולם מקביל שבו הוא חי באמצעות המכונה הזו. האיש הציג את עצמו בשם ג'ונאס, שאל אותו לשלומו וסיפר לו שמצא אותו מחוסר הכרה בשדה, טיפל בו ואסף אותו לביתו, הנמצא 20 מטר בלבד מהמקום שבו נפל. ריצ'ארדס הופתע מהתיאור, שכן הוא לא זכר שהיו בתים בקרבת המקום שבו עצר את רכבו. ג'ונאס הביט בו ואמר לו שיסביר לו את פשר התעלומה אבל קודם הזהיר אותו שמה שהוא עומד לספר לו עלול לזעזע אותו. אז הצביע ג'ונאס על מכונה מוזרה שעמדה במרכז החדר ואמר לו שהוא פשוט העביר אותו לעולם מקביל שבו הוא חי באמצעות המכונה הזו.


ריצ'ארדס וג'ונאס שוחחו ביניהם תוך שהם משווים בין שני העולמות המקבילים בתחומי האוכל, התרבות, הטלוויזיה, הטכנולוגיה, המוזיקה ועוד. כך גילו השניים שישנן הרבה להקות שקיימות בשני העולמות, כולל הביטלס. כאשר סיפר לו ג'ונאס שאחיו ראה לאחרונה את להקת הביטלס בהופעהף שאל אותו ריצ'ארדס האם בעולם שלו הלהקה עדיין ביחד. ג'ונאס ענה בחיוב. ריצ'ארדס סיפר שבעולמנו הם מזמן נפרדו וג'ון וג'ורג' כבר לא בחיים. ג'ונאס סיפר שבעולמו חברי הביטלס בחיים, בריאים, מקליטים ומופיעים, ואף הראה שש קלטות, ובהן מוקלטים אלבומים של הביטלס, וכן תקליט של הלהקה. על קופסאות הקלטות רשם ג'ונאס בכתב ידו את שמות האלבומים והשירים שהוקלטו. ריצ'ארדס הביט בתקליט וזיהה את Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band, שאמנם העטיפה מעט שונה מזו שבעולם שלנו, אבל השירים זהים. לאחר מכן, בחן את שש הקלטות וראה שבארבע מהן מצוינים שמות של שירים שלא הכיר. ג'ונאס השמיע לו שתיים מהקלטות הללו וריצ'ארדס הרגיש מוזר להאזין לשירים של הביטלס שבעולמנו לא נוצרה מעולם. ריצ'ארדס ביקש מג'ונאס שיעתיק לו את הקלטות כדי שיוכל להביא עותקים לביתו אבל ג'ונאס סירב נחרצות ואמר שאסור לקחת דבר מעולמו. אולם, בזמן שג'ונאס יצא מהחדר לאפל בדבר מה, לקח ריצ'ארדס את אחת הקלטות ודחף אותה לכיסו. כשג'ונאס חזר ציין ריצ'ארדס שנעשה מאוחר ועליו ללכת. ג'ונאס הכניס אותו למכונה והוביל אותו בחזרה לעולם שלנו והשניים נפרדו.


לאחר שחזר לרכבו, נסע ריצארדס הביתה כדי להאזין לקלטת, שעל הקופסה הייתה רשימה של שירים לא מוכרים ומעליה הכותרת Everyday Chemistry, וזו רשימת השירים:

1. Four Guys

2. Talking To Myself

3. Anybody Else

4. Sick To Death

5. Jenn

6. I'm Just Sitting Here

7. Soldier Boy

8. Over The Ocean

9. Days Like These

10. Saturday Night

11. Mr Gator's Swamp Jamboree


כאן אפשר להאזין לקלטת במלואה:


אמנם הסיפור סביב ג'יימס ריצ'ארדס, ג'ונאס והקלטת Everyday Chemistry בדוי והזוי, אך הוא ממחיש עד כמה הסיפור של הביטלס גדול מהחיים. העובדה שמעריץ המציא סיפור פיקטיבי והרכיבו אלבום שלא קיים, ממחישה את הגעגועים ללהקת הביטלס.

הנה האתר של ג'יימס ריצ'ארדס, המספר את הסיפור כולו:


הנה רשימת השירים עם הקטעים שמרכיבים כל אחד:

1. Four Guys

Band on the Run - Paul McCartney

When We Was Fab - George Harrison

I'm Moving On - Yoko Ono

Vertical Man - Ringo Starr


2. Talking to Myself

I'm Losing You - John Lennon

Stuck Inside a Cloud - George Harrison

Uncle Albert/Admiral Halsey - Paul McCartney

Early 1970 - Ringo Starr


3. Anybody Else

Somedays - Paul McCartney

One Day (At a Time) - John Lennon

Monkey See – Monkey Do - Ringo Starr


4. Sick to Death

Gimme Some Truth - John Lennon

All By Myself - Ringo Starr

Between the Devil and the Deep Blue Sea - George Harrison

No More Lonely Nights - Paul McCartney


5. Jenn

Hard Times - Ringo Starr

Jet - Paul McCartney

Teardrops - George Harrison

God Save Oz - John Lennon


6. I'm Just Sitting Here

Watching the Wheels - John Lennon

Loser's Lounge - Ringo Starr

Give Me Love (Give Me Peace on Earth) - George Harrison


7. Soldier Boy

Listen to What the Man Said - Paul McCartney

Isolation - John Lennon


8. Over the Ocean

You Are Here - John Lennon

Back Off Boogaloo - Ringo Starr

Marwa Blues - George Harrison

I Dig Love - George Harrison

Heather - Paul McCartney


9. Days Like These

Nobody Told Me - John Lennon

Soft-Hearted Hana - George Harrison


10. Saturday Night

Cold Turkey - John Lennon

P2 Vatican Blues (Last Saturday Night) - George Harrison

Night Out - Paul McCartney


11. Mr. Gator's Swamp Jamboree

Momma Miss America - Paul McCartney

Sunday Bloody Sunday - John Lennon

$15 Draw - Ringo Starr


2 views0 comments
bottom of page