top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

הנערות שהביטלס ישנו בחדר השינה שלהן

ב-9 באוקטובר 1964, יום הולדתו ה-24 של ג'ון לנון, פתחו הביטלס סיבוב הופעות בבריטניה, בהופעה שהתקיימה באולם Gaumont Cinema שבעיר ברדפורד. לאחר ההופעה, לנו הביטלס במועדון חברים בשם The Cavalier Country Club שבעיר האליפקס הסמוכה. פרדי פירסון, שהיה בעליו של המועדון והתגורר עם משפחתו בקומה העליונה, הצליח לשכנע, בעזרת קשרים שהיו לו, את בריאן אפשטיין שהביטלס יבלו את הלילה במועדון שבבעלותו. מבחינת בריאן, זו הייתה בחירה אידאלית משום שידע שג'ון, פול, ג'ורג' ורינגו יתקבלו שם בחמימות תוך שמירה קפדנית על דיסקרטיות מוחלטת. כמצופה מהם, שמרו פרדי ואשתו ריטה, את דבר הביקור של הביטלס בסוד, אפילו בפני בנותיהם, גייל בת ה-14 וקים בת ה-8, עד לרגע האחרון.


מרתק לשמוע את הזיכרונות של גייל בדבר האורחים המיוחדים:

כל נער ונערה במערב יורקשייר התרגש מכך שהביטלס יופיעו בעיר ברדפורד ואפשר רק לדמיין איך הרגשתי כשאבא שלי סיפר לי יום קודם, שהביטלס באים להתארח אצלנו לאחר ההופעה. זה היה סוד שקשה היה לשמור עליו. סיפרתי על כך רק לחברה הכי סמכתי עליה, אליסון בטרוורת'. אני עדיין לא בטוחה שחבריי האחרים מבית הספר סלחו לי אי פעם על כך שלא סיפרתי גם להם. בסביבות השעה 23:00 הגיעו הביטלס יחד עם אבי, שנסע איתם ממקום ההופעה כדי להראות להם את הדרך. אמא שלי הייתה מאד מודאגת מכך שאלפי מעריצים צורחים יגיעו וירמסו את הפרחים והצמחים שבגן שהקיף את הבית, אבל בסופו של דבר, הביקור נותר בסוד לשמחת כולנו.


ג'ון לנון, פול מקרטני, ג'ורג' הריסון ורינגו סטאר היו חביבים ושוחחו עם חברי המועדון שהיו בבר כשהם הגיעו. אחר כך הם ניגשו לארוחת ערב בחדר הפרטי שבקומה העליונה. הם הזמינו דג פורל, מרק צב, ברווזון קר וסטייק. אחרי הארוחה הם בילו בבר עד השעות הקטנות של הלילה. אפילו ג'ון, שסבל מכאב שיניים, היה מסמר הערב. הוא סיפר בדיחות בלי הפסקה ועשה חיקויים מבריקים.


אחותי ואני נאלצנו לפנות את חדרי השינה שלנו עבור חברי הביטלס. ג'ון ישן בחדר שלי, רינגו בחדר של אחותי, פול וג'ורג' חלקו את החדר Ayrton Room, ובריאן אפשטיין ישן בחדר De Aldworth Room. כולם חלקו חדר רחצה אחד קטן ופשוט. בחדרים של אחותי ושלי היו מיטות ברזל די יפות, שנמצאות שם עד היום, אחרי שהמבנה הפך לבית מלון בשם Holdsworth House Hotel, שעדיין בבעלותנו. עד היום, אוהבים האורחים שלנו לדעת שהם ישנים באותן מיטות שבהן ישנו ג'ון ורינגו.


למחרת, קמתי כבר בשעה 6:00 כדי שלא אפספס את חברי הביטלס לפני שיעזבו, אבל לא הייתי צריכה לדאוג כי הם עדיין ישנו. לאכזבתי, הם אכלו ארוחת בוקר במיטה, אז אמא שלי אזרה אומץ ודפקה על דלתותיהם ואמרה להם שהבת שלו מחכה כל הבוקר כדי לראות אותם, והיא מבקשת רשות להיכנס לחדרים. נכנסתי מלאה בחששות אבל כולם היו אדיבים כלפיי ושוחחו איתי. פול הציע לי סיגריה וכמובן סירבתי, וזה חבל כי יכולתי למכור אותה אחר כך. פול שאל אותי על איזה ספר שהיה מונח בחדר שלי ועסק באי איביזה שבספרד, אז ציין פול שמעולם לא היה בספרד. אחותי קים התיידדה עם רינגו שנתן לה יד והראה לה את הטבעות שלו.


לפני שנפרדנו, נתנו לכל אחד מהם עניבה של המועדון The Cavalier Country Club, והתרגשנו מאד כשהם נתנו לנו עותק של הספר של ג'ון, In His Own Write, וכרטיסי ברכה לחג המולד, עם הקדשה. גם הספר וגם כרטיסי הברכה היו חתומים על ידם, ואני שומרת על המזכרות האלה עד היום, יחד עם מזכרות נוספות מאותו ביקור, כמו תמונות והתפריט של ארוחת הערב שהוגשה להם חתום ע"י ארבעתם. כל המזכרות האלה נעולות בכספת שלנו, כמובן.


5 views0 comments
bottom of page