top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

המפל של פול והמפל של TLC


השיר Waterfalls של פול מקרטני יצא באלבום הסולו הראשון שלו אחרי סיום דרכה של להקת ווינגס, McCartney II, ועל משמעותו סיפר פול:

השיר Waterfalls אומר אל תעשה דברים מסוכנים כי אני צריך אותך איתי. וזו עבורי סוג של מחשבה בוגרת יותר ממה שהייתה לי לפני 20 שנה, כי פשוט אז לא הבנתי שלא הכל יישאר כאן לנצח. זה מסוג הדברים שאתה מבין כשאתה עובר את גיל ה-30


השיר Waterfalls זכה לביקורות מעורבות. בבריטניה הוא הגיע למקום התשיעי במצעד הפזמונים ואילו בארה"ב למקום ה-106 הלא מאד מכובד וכך הפך לסינגל הראשון של פול שלא נכנס לרשימת ה-Billboard Hot 100. פול אמר על כך שהשיר מעניק חוויית האזנה של שמחה שראויה לתשומת לב רבה יותר, ולא הבין איך זה יכול להיות שהוא אינו אחד השירים הפופולריים ביותר שלו. בשנת 2007, כשנשאל בראיון למגזין האמריקאי The AV Club מה הם השירים שלו שלדעתו לא זכו להצלחה שלה הם ראויים, הוא ענה:

יש לא מעט כאלה. יש אחד בשם Daytime Nighttime Suffering שלדעתי הוא ממש מגניב ויש אחד בשם Waterfalls שלדעתי הוא מאד נחמד. למעשה, למישהו היה שיר שהפך ללהיט לפני כמה שנים והוא העתיק שתי שורות מהשיר שלי. מה זה צריך להיות?


פול התכוון לשיר משנת 1995 של להקת הבנות TLC שגם הוא נקרא Waterfalls, בדיוק כמו השם של השיר של פול. ראוי לציין שאין בכל כל פסול מאחר ואין זכויות יוצרים על שמות של שירים אלא על השירים עצמם. עם זאת, שתי השורות הראשונות בפזמון של השיר Waterfallsשל TLCדומות בצורה מחשידה לשתי השורות הראשונות של השיר Waterfalls של פול.


בעוד השיר Waterfalls של פול נפתח בשורות:

Don’t go jumping waterfalls

Please stick to the lake

הפזמון של השיר של TLC נפתח בשתי השורות:

Don't go chasing waterfalls Please stick to the rivers and the lakes that you're used to


ככל הנראה אילו היה פול תובע את ההרכב TLC על פלגיאריזם, על רקע קווי הדמיון של המילים והלחן של השיר Waterfalls לשיר שלו הוא היה זוכה, אבל הוא לא חשב שזה שווה את המאמץ.

השיר Waterfalls של TLC היה להיט גדול והגיע למקום הראשון בארה"ב והיה מועמד לשני פרסי גראמי והגיע למקום הראשון במצעד בארה"ב וברשימת ה-Billboard Hot 100, וכן למקום השמיני במצעד ערוץ המוזיקה VH1. ההישגים הללו כולל העובדה שהשיר עדיין מושמע לעיתים קרובות אחרי כמעט 30 שנה היא הוכחה להצלחתו הגדולה של השיר Waterfalls של TLC, אפילו יותר מהשיר Waterfalls של פול.


הנה השיר Waterfalls של פול:

הנה השיר Waterfalls של TLC:

הנה השיר Daytime Nighttime Suffering:


22 views0 comments
bottom of page