top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

הכמעט איחוד של הביטלס ושל להקת Cream


אריק קלפטון ופטי בויד נישאו ב-27 במרץ 1979 בטוסון, אריזונה וחודשיים לאחר מכן, ב-19 במאי 1979, ערכו קבלת פנים בביתם בהרטווד אדג', אנגליה, כדי שיוכלו להזמין אורחים נוספים. בין המוזמנים היו ג'ורג' הריסון, פול מקרטני, רינגו סטאר, בנו זאק סטארקי, מיק ג'אגר, ביל וויימן, אלטון ג'ון, דייוויד בואי, דני ליין, ג'ק ברוס, ג'ינג'ר בייקר, לוני דונגן, ג'ים קפאלדי ועוד. ג'ון לנון הוזמן גם הוא לאירוע, אבל מסיבה לא לגמרי ברורה לא הגיע. אמנם הוא התגורר בניו יורק אבל כבר קיבל את הגרין קארד שלו ולכן יכול היה לצאת ממנה ולחזור אליה.


במהלך האירוע לקחו המוזיקאים מבין האורחים כלי נגינה וקיימו ג'אם שכמוהם כנראה לא התקיים לפני ולא אחרי, כולל האיחוד של כמעט כל הרכב הביטלס ואיחוד של להקת Cream, אבל לא רק. עפ"י עדויות של חלק מהאורחים שהיו שם, כלל דני ליין, זה מה שקרה שם:

פול מקרטני, ג'ורג' הריסון ורינגו סטאר התאחדו בפעם הראשונה מאז פירוק הביטלס וביצעו את השירים Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band, Get Back, Magical Mystery Tour של הביטלס, Lawdy Miss Clawdy של לויד פרייס ו-Long Tall Sally של ליטל ריצ'רד. הפעם הבאה שהשלושה יתאחדו יהיה באמצע שנות ה-90 צורך העבודה על פרויקט Anthology;

אריק קלפטון, ג'ק ברוס וג'ינג'ר בייקר התאחדו מאז פירוק להקת Cream וביצעו את השירים Sunshine of Your Love ו-White Room;

אריק קלפטון ביצע את השירים Wonderful Tonight ו-Layla;

דייויד בואי ביצע את השיר Life on Mars;

מיק ג'אגר ביצע את השיר She's a Rainbow;

כולם ביחד ביצעו את השירים Cross Road Blues של רוברט ג'ונסון ו- Twenty Flight Rock של אדי קוקרן.


לצערנו אין הקלטות מאותו ג'אם חלומי ורק קיימת תמונה די נדירה שבה נראים על הבמה פול מקרטני על גיטרת בס פנדר לנגנים ימנים, זאק סטארקי על גיטרה, וג'ים קפאלדי על התופים.


18 views0 comments
bottom of page