top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

הידעתם ש... רינגו סטאר הקליט את אחד השירים המזוהים ביותר עם וולט דיסני?

הסיפור הבא הוא סיפור שיפתיע רבים מכם על אחד הפרקים המוזרים ביותר בקריירה של רינגו סטאר, מי שהיה המתופף של הלהקה הכי מצליחה, הכי חדשנית, הכי פורצת דרך, ויש שיגידו הכי מורדת בזמנו, בעולם התרבות המערבית.


עולמו של וולט דיסני היה חלק מעולמם של חברי להקת הביטלס. הנה מספר דוגמאות:


ג'ון לנון קיבל השראה מהשיר I’m Wishing, מתוך הסרט Snow White and the Seven Dwarfs שיצא לאקרנים בשנת 1937, ולקח את השורה האומרת Do you want to know a secret כאשר כתב את השיר Do You Want to Know a Secret.


הנה השיר I’m Wishing:


הנה השיר Do You Want to Know a Secret:


פול מקרטני אמר קיבל השראה מהשיר Whistle My Love מתוך הסרט The Story of Robin Hood and His Merrie Men שיצא בשנת 1952, ולקח את השורה האומרת I'm so sad and lonely כאשר כתב את השיר Little Child.


הנה השיר Whistle My Love:


הנה השיר Little Child:


גישתו של רינגו סטאר לעולם האנימציה ניכר כאשר ביצע את השיר Good Night של ג'ון לנון. אמנם זה היה שיר ערש עבור ג'וליאן, אבל העיבודים של המפיק ג'ורג' מרטין לקחו אותו לעולם הפנטזיה של שירי וולט דיסני.


הנה השיר Good Night:


מאז נראה שרינגו אוהב במיוחד את עולם סרטי האנימציה לילדים והנה מספר דוגמאות מתקופת קריירת הסולו שלו:


בשנת 1977 יצא מחזמר לילדים Scouse the Mouse, שבו ביצע רינגו תשע שירים, כולל השיר Scouse the Mouse.


הנה השיר Scouse the Mouse:


בשנים 1984 ו-1985 סיפק רינגו את קולו לקטעי הקריינות בסדרת הטלוויזיה המונפשת Thomas & Friends.


הנה דוגמה מתוך הסדרה Thomas & Friends:


בשנת 1985 השתתף רינגו בסרט Alice in Wonderland בתפקיד הצב Mock Turtle ואף ביצע שיר משעשע בשם Nonsense, שיפתיע רבים מכם.


הנה השיר Nonsense:


בשנת 1988 יצא האלבום Stay Awake, שנוצר כאלבום מחווה של אמנים שונים לשירים של וולט דיסני. רינגו סוגר את האלבום עם גרסת כיסוי לשירWhen You Wish Upon a Star, יחד עם המוזיקאי האמריקאי המפורסם הרב אלפרט, שמלווה אותו על החצוצרה. זהו שיר שנכתב ע"י ליי הרליין ונד וושינגטון בשנת 1940 עבור הסרט Pinocchio, ומי שביצע אותו היה קליף אדוארדס, בתפקיד Jiminy Cricket, בסצנה שבו פינוקיו נולד מחדש כילד אמיתי. השיר אף זכה באוסקר על השיר המקורי הטוב ביותר באותה שנה, ובשנת 2004 נכלל במקום ה-7 ברשימת 100 השירים המזוהים ביותר עם עולם הקולנוע האמריקאי, שפרסמה המכון American Film Institute. זהו המיקום הגבוה ביותר שהגיע אליו שיר מתוך סרט אנימציה של דיסני. יתירה מכך, השיר האייקוני הזה בוצע ע"י אינספור מוזיקאים, כולל לואי ארמסטרונג, ג'ולי אנדרוז, בריאן ווילסון, לינדה רונדסטדט, ואפילו ג'ין סימונס, סולן להקת Kiss, שביצע אותו כמחווה לאמו.


הנה השיר When You Wish Upon a Star מתוך הסרט Pinocchio:


הנה השיר When You Wish Upon a Star בביצוע רינגו:


94 views0 comments
bottom of page