top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

הידידות המופלאה בין ג'ון לרינגו - (It's All Down to) Goodnightֹׁׂׂׂ Vienna


פירוק להקת הביטלס היה תהליך לא פשוט עבור חברי הלהקה עצמם והוא לווה בהרבה אי וודאות לגבי המשך הקריירה של כל אחד מהם. עם זאת, לא מפתיע שג'ון לנון, פול מקרטני וג'ורג' הריסון ניהלו בסופו של דבר קריירות סולו מוצלחות, גם אם היו בהן מורדות לפעמים, כבר מהאלבומים הראשונים שלהם. לעומתם, העננה סביב עתיד קריירת הסולו של רינגו סטאר הייתה גדולה מלכתחילה משום שאמנם הוא הצטיין כמתופף מעולה, יכולות הכתיבה, ההלחנה והשירה שלו היו מוגבלות. ג'ון, פול וג'ורג' היו מודעים לכך וכולם נתנו לרינגו עזרה כזו או אחרת, גם בתקופת הביטלס ובוודאי אחריה אבל היה אחד שנרתם יותר מכולם ותמיד היה שם בשביל רינגו, גם בזמנים לא רגילים, וגם בזמנים שהאחרין היו פחות.


שני האלבומים הראשונים של רינגו, Sentimental Journey ו-Beaucoups of Blues משנת 1970, זכו להצלחה מאד מוגבלת, דבר שגרם לעצירה בשנתיים שלאחר מכן. רק בשנת 1973 הוציא רינגו את האלבום הבא שהפך למצליח ביותר שלו, Ringo, והפעם עם מעט עזרה מידידיו, ג'ון, פול וג'ורג'. האלבום טיפס למקומות השביעי והשני במצעדי הפזמונים בבריטניה ובארה"ב והנפיק לא מעט להיטים, כמו Photograph, You're Sixteen, Oh My My ו-I'm the Greatest.


רינגו רצה לשחזר את ההצלחה של האלבום Ringo גם בזה שבא אחריו, Goodnight Vienna, שיצא בשנת 1974, ושוב פנה למעט עזרה מידידיו אבל הפעם לא כולם היו שם בשבילו. ג'ורג' היה עסוק בהקלטות האלבום Dark Horse ובתכנון סיבוב הופעות בארה"ב, פול היה עסוק בצילומי הסרט התיעודי One Hand Clapping יחד עם להקתו ווינגס, ורק ג'ון היה נכון לסייע וכתב עבורו את השיר It's All Down to) Goodnight Vienna). כמו כן, לאחר שהציע לו לבצע גרסת כיסוי ללהיט Only You של להקת The Platters, עיבד ג'ון את השיר, הקליט גרסת דמו עבור רינגו ונטל חלק בהקלטה כשהוא על הגיטרה האקוסטית. האלבום Goodnight Vienna יצא בשנת 1974 והגיע למקום השמיני במצעד האמריקאי ורק למקום ה-30 בבריטניה. עם זאת, שיר הנושא, It's All Down to) Goodnight Vienna) מצטיין בקסם מיוחד ובשמחה משותפת בזכות הידידות המדהימה שבין ג'ון ורינגו. ג'ון פותח את השיר בספירת 1, 2, 3 כשלקראת סופו, בדקה ה-2:08, הוא מצטרף אל רינגו בשירה עם קול צרוד בכוונה, דבר שנותן לשיר סיום עוצמתי מאד ונהדר.


הנכונות של ג'ון לסייע לרינגו בכל פעם שביקש, והמקרה של האלבום Goodnight Vienna הוא רק עדות אחת מני רבות, לא מובנת מלאיה. אפילו בשנותיו האחרונות, כשכבר פרש מכל עיסוק ציבורי בכלל ומעסקי המוזיקה בפרט, היה מוכן ג'ון לחרוג ממנהגו ולהגיע לאולפן ההקלטות כדי לעזור לרינגו עם שירים חדשים שכתב עבורו כמו (Cookin' (in the Kitchen of Love בשנת 1976 או Life Begins at 40 בשנת 1980. רוב העיסוק ביחסים הבינאישיים בין חברי להקת הביטלס סובב סביב הידידות שבין ג'ון ופול, גם אם ידעה מורדות, או בין פול וג'ורג' שבוודאי ידעה שחיקה במהלך השנים, ומעט עוסקים בידידות הנפלאה והיציבה תמיד שבין ג'ון לרינגו. ככל הנראה, לא במקרה היה רינגו חבר הלהקה היחיד שהגיע לניו יורק לנחם את יוקו ועשה זאת למחרת יום הרצח הנורא.


הנה השיר (It's All Down to) Goodnight Vienna עם רינגו, על השירה והתופים, ג'ון על השירה והפסנתר, בילי פרסטון על הקלידים, קלאוס פורמן על גיטרת הבס, ג'סי אד דייויס על הגיטרה, בובי קיז על הסקסופון וג'ים קלטנר על התופים:



92 views0 comments
bottom of page