top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

היא עושה לי סחרחורת - Dizzy Miss Lizzy

במהלך צילומי הסרט !Help, נאלצו הביטלס, בחוסר רצון, להקליט שני שירים שדרשה חברת Capitol Records, עבור האלבום הבא שהיא עמדה להוציא לשוק האמריקאי, Beatles VI. מאחר ולביטלס לא הייתה שום כוונה לתת ל-Capitol Records חומרים חדשים, הם החליטו להקליט גרסאות כיסוי לשני שירי רוק ישנים, ובחרו בשני שירים שנהגו לבצע בהופעותיהם בליברפול ובהמבורג, ושלא ביצעו מזה זמן רב. הבחירה נפלה על שני שירים של הזמר לארי ויליאמס, Bad Boy ו-Dizzy Miss Lizzy, שיצאו בסינגל במרץ 1958. אמנם השירים האלה לא עשה חיל בזמנו במצעדי הפזמונים, אבל הביטלס אהבו אותם במיוחד.


טד קינגסייז טיילור, מנהיג הלהקה הליברפולית, King-Size Taylor and The Dominoes, סיפר בספר Tune In: The Beatles: All These Years Ago של מרק לואיסון, משנת 2013:

חברי הביטלס ישבו בשורה לפניי ורשמו כל שורה במספר שירים שביצענו בהופעות שלנו, וביקשו שנלמד אותם. מדובר בשירים כמו Dizzy Miss Lizzy, Slow Down, Money ועוד. בפעם הבאה שראינו אותם בהופעה הם כבר ביצעו את כל השירים האלה


ב-10 במאי 1965 בשעה 20:00, לאחר יום צילומים ארוך, נכנסו הביטלס, שהיו מאד עייפים, לאולפן 2 באולפני EMI, כדי להקליט את Dizzy Miss Lizzy ואת Bad Boy. בשלב מסוים, אחרי הטייק הראשון של Dizzy Miss Lizzy, התרחש וויכוח בין ג'ון לנון לג'ורג' מרטין. כך סיפר פול:

מדי פעם התעצבנו על ג'ורג' מרטין. אחרי הטייק הראשון של הקלטת Dizzy Miss Lizzy אמר מרטין שהוא לא מאד מרוצה ואז שאל אותו ג'ון: "מה רע בו?" ומרטין אמר: "זה לא היה מספיק מרגש, ג'ון", אז השיב ג'ון: "קיבינימט, זה לא היה מספיק מרגש, אה? אז בוא אתה ותשיר אותו! אני חושב שזה פשוט בגלל לחץ של עבודה. כשאתה עובד כל כך קשה במשך זמן כל כך ארוך, מה שאתה זקוק לו זה הפסקה"


למרות הוויכוח, קיבל ג'ון את הדין והביטלס הקליטו שישה טייקים נוספים של השיר Dizzy Miss Lizzy, כשג'ון שר באפן יותר מחוספס מטייק לטייק. לבסוף, נבחר הטייק האחרון כטוב ביותר, ובשעה 23:30 פרשו חברי הביטלס הביתה כדי לישון לקראת יום הצילומים הארוך שהמתין להם למחרת.


השיר Dizzy Miss Lizzy, יחד עם Bad Boy, נכלל באלבום Beatles VI שיצא בארה"ב ביוני 1965, אך מאחר והביטלס היו מאד מרוצים ממנו, הם כללו אותו כשיר האחרון באלבום !Help שיצא באוגוסט 1965, מיד אחרי השיר Yesterday הכל כך שונה. בכך קיימו הביטלס את המסורת של האלבומים Please Please Me ממרץ 1963, With The Beatles מנובמבר 1963, ו-Beatles for Sale מדצמבר 1964, בהם שיבצו בסיום ביצועים מרשימים של שירי רוק'נ'רול ישנים ומקפיצים.


הנה השיר Dizzy Miss Lizzy בביצוע לארי ויליאמס:


הנה השיר Dizzy Miss Lizzy בביצוע הביטלס:


1 view0 comments
bottom of page