top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

הטבעת מזהב והסקס במכונית


כשכתב פול את השיר Drive My Car הוא היה מרוצה מהלחן אבל לא מהמילים. מאחר והוא לא הצליח לחשוב על שום דבר יותר טוב, החליט להיפגש עם ג'ון בביתו, ווייברידג', כדי לשכתב ביחד את השיר. ג'ון העלה את הרעיון לכתוב שיר על טבעת מזהב והם כתבו בפזמון שורה האומרת You can buy me a golden ring?. עם זאת, שניהם לא היו מרוצים מהתוצאה והחליטו לעשות הפסקת עישון. אז העלה פול עם רעיון אחר לגמרי. על כך סיפר פול:

חשבתי על הבנות בלוס אנג'לס שאומרות "האם אתה יכול להיות הנהג שלי?" כשהכוונה שלהן היא בעצם "האם אתה יכול להיות המאהב שלי?". לכן, המשפט "נהיגה במכונית שלי" היה ביטוי מקובל שכוונתו בשפה יותר מפורשת "לעשות סקס איתי". ברגע שהעלאתי את המשפט הזה כל יתר מילות השיר צפו מאליהן. תמיד זה כך, ברגע שיש לך את הרעיון בגדול, השיר נכתב בעצמו

כך, הוחלפה השורה You can buy me a golden ring? בשורה Baby you can drive my car?.


הביטלס הקליטו את השיר Drive My Car ב-13 באוקטובר 1965 בסשן באולפן שהתחיל בשעה 19:00 ונמשך עד חצות ורבע. זו הייתה הפעם הראשונה שסשן הקלטות הסתיים אחרי חצות, דבר שהפך מאוחר יותר למאד מקובל אצל הביטלס.


בשנת 1977, סיפר ג'ורג' הריסון שכאשר פול הגיע לאולפן ההקלטות כדי לעבוד על אחד השירים שכתב, הוא נהג להכתיב את העיבוד המוזיקלי בלי לשאול לדעת האחרים. עם זאת, בסשן שבו הוקלט השיר Drive My Car הציע ג'ורג' עיבוד שונה מזה שרצה פול, המושפע מהשיר Respect של זמר הנשמה אוטיס רדינג. פול החליט לאמץ את ההצעה של ג'ורג' והצטרף אליו עם גיטרת הבס מסוג Rickenbakerבעל הצליל העמוק. זה המקום לציין שההשפעה של מוזיקת הנשמה על הביטלס לא הייתה חדשה, והיא בולטת במיוחד בקטע Bar Original 12 המאד מושפע מהשיר Green Onions של ה-MG's T. Booker, שהוא קטע קלאסי ויש המכנים אותו המנון מוזיקת הנשמה של שנת 1962. בקשר לשיר Drive My Car ו-Respect, הביטלס חשבו לנסוע לארה"ב ולהקליט עם המוזיקאים שליוו את אוטיס רדינג אלא שבגלל בעיות של לוחות זמנים על רקע ההקלטות וסיבובי ההופעות שהיו מתוכננים להם, הם ויתרו על הרעיון והאמת שחבל.


הנה השיר Drive My Car:

הנה השיר Respect:


21 views0 comments
bottom of page