top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

החליפות הסגולות של הביטלס


המקום הראשון שבו הופיעו הביטלס בעיר המבורג היה מועדון בשם Indra בשכונת סנט פאולי. ההופעה הראשונה התקיימה ב-17 באוגוסט 1960 וזו לא הייתה הופעה מוצלחת במיוחד משתי סיבות. ראשית, הציבור לא ציפה לראות על הבמה הקטנה להקת רוק אלא, כפי שהורגל מדי ערב, חשפנית שמסירות את כל בגדיה ושנית, האקוסטיקה של המועדון הייתה די גרועה, בעיקר בגלל הווילונות הארוכים והכבדים שנתלו סביב הבמה.


בתמונה שצולמה לפני ההופעה הזו אפשר לראות את ג'ון עם הגיטרה שלו מסוג Hofner Club 40, ג'ורג' עם הגיטרה שלו מסוג Resonet Futurama, פול עם הגיטרה שלו מסוג Rosetti Solid 7 )לפני שהפך אותה לגיטרת בס מאולתרת), פיט בסט עם מערכת התופים מסוג Premier וסטיארט סאטקליף עם גיטרת הבס שלו מסוג Hofner 333 (לפעמים מצוין בספרים בטעות שזו הייתה גיטרה מסוג Hofner President). יחד איתם אפשר לראות גם מגבר מסוג Selmer Truvoice ומגבר מסוג Elpico AC-55 שהיה המגבר הראשון של פול. יש דבר נוסף, מעניין במיוחד, שאפשר לראות בתמונה והוא סט החליפות שלבשו חברי הביטלס. אלה חליפות בצבע סגול שהביאו חברי הביטלס איתם מליברפול אלא שרק לפיט בסט, שהצטרף ללהקה ממש לפני יציאתה להמבורג, לא הייתה אחת כזו ונאלץ ללבוש חליפה בצבע כהה שמצא בבית.


כך סיפר פול על החליפות בצבע סגול:

השכן שלי היה חייט בשם מר ריצ'רדס. הוא גר ממש על יד הבית שלנו ברחובForthlin Road. אנחנו קנינו את הבד וביקשנו ממנו לתפור לנו את החליפות. כשקיבלנו אותן לבשנו אותן בפעם הראשונה בבית שלי כדי לראות איך אנחנו נראים איתן


מעניין במיוחד הסיפור שסיפר ג'ורג' על החליפות הסגולות:

ההופעה הראשונה בהמבורג הייתה במועדון Indra שהיה מקום זול בשכונת עוני. התפקיד שלנו היה למשוך את הקהל להיכנס לשתות בירה. התמונה הזו צולמה כאשר הופענו שם בפעם הראשונה. אני זוכר את החליפות שלבשנו, שכן של פול תפר לנו אותן מבד בצבע סגול. מספר שבועות אחרי שהופענו במועדון Indra, הן התחילו להיפרם ובסופו של דבר הן התפרקו.


14 views0 comments
bottom of page