top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

ההופעה שהפכה לנס גדול

בלילה של ה-19 בפברואר 1987, התרחש נס עבור האנשים שפקדו את מועדון Palomino Club שבצפון הוליווד, קליפורניה, נס גדול. בעוד שהם באו כדי לצפות בהופעה של זמר הבלוז טאג' מאהל, יחד עם להקת הליווי שלו, Graffiti Band, הם קיבלו הופעה של טאג' מאהל ולהקתו, בתוספת של ג'ורג' הריסון, בוב דילן וג'ון פוגרטי, חבר לשעבר בלהקת Creedence Clearwater Revival, שהיו בקהל.


הגיטריסט של להקת Graffiti Band, ג'ס אד דייויס, השתתף בהופעה Concert for Bangladesh בשנת 1971, ובאלבום Extra Texture של ג'ורג', משנת 1975, וכך הכיר אותו ואת דילן, וברגע שהבחין שהם בקהל, מיד ניגש אליהם ושכנע אותם לעלות לבמה. פוגרטי, שהיה גם הוא במועדון, מיד הוזמן להצטרף אליהם וכך התפתחה הופעה ספונטנית שהתרחשה סנטימטרים בודדים מהאנשים שהיו במועדון. אם יש ניסים בעולם, באותו ערב התרחש נס גדול.


ההופעה נמשכה כ-90 דקות, וכללה רשימת שירים קלאסיים, כולל שירים של הביטלס מהשנים 1964 ו-1965, וכך הם בצעו, בין היתר, את השירים Matchbox, Watching the River Flow, In the Midnight Hour, Honey Don't, Blue Suede Shoes, Proud Mary, Johnny B. Goode, Peggy Sue ו-Dizzy Miss Lizzy.


במהלך ההופעה ביצע ג'ורג' את קטע סולו הגיטרה של השיר Honey Don't בדיוק לפי היצוע של צ'אק ברי, ובמהלך השיר Watching the River Flow של בוב דילן, שר את השיר כשהוא מחקה את קולו הייחודי של דילן, בעוד זה מנגן לצדו. סיפור מעניין במיוחד הוא הביצוע של השיר Proud Mary , הלהיט הגדול של להקת Creedence Clearwater Revival, ע"י פוגרטי בעצמו בפעם הראשונה מזה 15 שנה. הסיבה שפוגרטי לא ביצע את שיר הזה, כמו את השירים האחרים של Creedence Clearwater Revival, מאז שזו שנת 1972, הייתה העובדה שהוא נאלץ להעביר את כל הזכויות על שיריו לחברת ההקלטות Fantasy Records, כפיצוי על הפרת חוזה אתה, כשהתפרקה הלהקה והפסיקה להקליט. דילן היה זה ששכנע את פוגרטי לבצע את Proud Mary, בטוענה שאם לא יעשה זאת, אנשים יתחילו לחשוב שזה שיר של ההרכב Ike and Tina. לפני שביצע את השיר, אמר פוגרטי לקהל:

אתם הולכים לשמוע אותי מבצע את Proud Mary, פשוט כי בוב דילן ביקש ממני


הנה חלק א' של ההופעה:


הנה החלק ב' של ההופעה:



45 views0 comments
bottom of page