top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

הביקור האחרון של בריאן אפשטיין


מאז שעשה ניסיון אחד שנדחה מיד ע"י ג'ון, הגישה של בריאן אפשטיין, מנהל להקת הביטלס, הייתה לא להיות מעורב בתהליך היצירתי של הלהקה. את זה הוא השאיר למפיק המוזיקלי ג'ורג' מרטין ולחברי הביטלס עצמם. מכאן, שהוא מיעט להגיע לאולפן ההקלטות, אבל ב-23 באוגוסט 1967 הוא חרג מהכלל הזה וערך את אחד הביקורים נדירים שלו באולפן, שהיה, בלי שאף אחד ידע את זה אז, הביקור האחרון.


הביקור של בריאן באולפן התקיים שלושה חודשים בלבד אחרי שיצא האלבום Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band וחודש אחד בלבד אחרי שהם נטלו חלק במשדר Our World, בו ביצעו את השיר All You Need is Love. בריאן היה מאד שמח מההצלחה של הפרויקטים הללו ומכך שחברי הביטלס ממשיכים להיות עסוקים באולפן, ועובדים על השירים לפרויקט הבא שלהם, Magical Mystery Tour, במיוחד עכשיו שהם כבר לא עסוקים בהופעות מול קהל.


הביקור של בריאן לא נערך באולפני EMI אלא באולפני Chappel Studios בלונדון, שם עבדו חברי הביטלס על השיר Your Mother Should Know, שיר שכתב פול ורצה שיבצעו במשדר Our World אלא שבסוף הוחלט לבצע את השיר All You Need is Love שכתב ג'ון. על הביקור של בריאן סיפר ג'ון טמפרלי, טכנאי הקול שנכח באולפן: בריאן אפשטיין בא לשמוע את השיר שהקליטו הביטלס ונראה היה במצב רוח רע וירוד. הוא פשוט עמד בצד האחורי והאזין בלי לדבר הרבה


חמישה ימים לאחר מכן, לקח בריאן שילוב קטלני של אלכוהול, תרופות הרגעה וכדורי שינה, כשהוא רק בן 32. אמנם אלה היו ימים קשים עבורו ומצב רוחו לא היה טוב, בעיקר עקב מותו של אביו, התמכרותו לסמים והשינויים שחלו בלהקה, אבל הנסיבות והדוח הפתולוגי הוכיחו שבריאן לא התאבד אלא מת כתוצאה של תאונה מצערת.

15 views0 comments
bottom of page