top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

הביטלס כמעריצים של בוב דילן – Rubber Soul

ב-24 באוקטובר 1965 צילם הצלם רוברט פרימן את חברי הביטלס לתמונת עטיפת האלבום Rubber Soul, בביתו של ג'ון לנון, בווייברידג', סארי.


בעטיפת האלבום מופיעים הביטלס כשהתמונה מוארכת ועל כך סיפר פול מקרטני באנתולוגיה:

התמונה המוארכת בעטיפת האלבום Rubber Soul היא דוגמה נוספת לאותם דברים אקראיים ומרתקים שקרו לנו. הצלם רוברט פרימן צילם מספר תמונות בביתו של ג'ון בווייברידג'. אנחנו לבשנו את הבגדים החדשים שלנו, עם חולצות הפולו, והצטלמנו ועשינו פוזות. בלונדון הראה לנו רוברט שקופיות עם התמונות. היה לו קרטון בגודל עטיפת אלבום והוא הקרין את הצילומים עליו כדי שנוכל לראות איך זה ייראה בעטיפה. כשבחרנו את הצילום שרצינו נפל הקרטון שעליו הוקרנה התמונה מעט אחורה, והתמונה נראתה מוארכת. אנחנו אמרנו "זהו, זה Rubber So-o-oul, היי, היי, אתה יכול לעשות את זה ככה?" והוא אמר "כן. אני יכול להדפיס את זה ככה" וככה היה


יש עוד פרט מעניין מאד בקשר לעטיפת האלבום Rubber Soul, שיצא ב-3 בדצמבר 1965. הביטלס, ובמיוחד ג'ון, היו מעריצים גדולים של בוב דילן ומאד אהבו את אלבומו, The Freewheelin' Bob Dylan ממאי 1963. בעטיפת האלבום נראה דילן לובש ז'קט בצבע חום קפה ומכנסי ג'ינס כשידיו בתוך הכיסים. כך בדיוק הצטלם ג'ון עבור תמונת עטיפת האלבום Rubber Soul.

תמונות מהקלטות האלבום Rubber Soul מראות שמדי פעם גם פול, ג'ורג' ורינגו לבשו את הז'קט בצבע חום קפה של ג'ון, כנראה כדי להרגיש קצת דילן. מעריצות, כבר אמרנו?


8 views0 comments
bottom of page