top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

הביטלס חזרו


קטע הווידיאו המצורף הוא הוא קטע מאד קצר, באורך 13 שניות, אבל מאד מרגש שהופיע בסרט George Harrison: Living in the Material World של מרטין סקורסזה, והוא משקף בצורה מאד יפה את אחד הקסמים של הביטלס (אחד מני רבים אחרים) שלא נס ליחו גם אחרי 25 שנה מאז הפירוק, ושלצערנו לא יכול להתקיים ב-20 השנים האחרונות.


לפני שנסביר מה מיוחד בקטע הוידיאו המצורף, נציין שכבר בסוף שנות ה-70 גובשה תכנית לסרט עם ההיסטוריה הרשמית של הביטלס ואפילו נבחר לו השם The Long and Winding Road, שהיה מתוכנן להסתיים עם הופעה של הארבעה. למרות שכל הארבעה, כולל ג'ון היו בעניין, הסרט לא הופק. בשנת 1984 הוכן אלבום אוסף עם 13 הקלטות אולפן נדירות של הביטלס, חלקן של שירים שעד אז לא ראו אור, בשם The Beatles Sessions. בסופו של דבר, התנגדויות מצדם של פול, ג'ורג' ורינגו הביאו לביטול הפרויקט והוא יצא בתור בוטלג.


כך, כשגילו המעריצים לקראת אמצע שנות ה-90 כי פול, ג'ורג' ורינגו עובדים על פרויקט האנתולוגיה שיכלול הקלטות של הביטלס שמעולם לא יצאו, כולל שירים שלא היו ידועים אז, ההתלהבות והצפייה היו עצומות. עם זאת, כשנודע שבמסגרת הפרויקט יעבדו פול, ג'ורג' ורינגו על ארבעה גרסאות דמו של שירים של ג'ון, Free As a Bird, Real Love, Grow Old with Me ו-Now and Then, הציפיות קפצו לשמים. בסופו של דבר רק שני שירים נכללו בפרויקט, Free As a Bird ו-Real Love, משום ש-Grow Old with Me היה יותר מדי מוכוון לזוגיות שבין ג'ון ליוקו, וכבר יצא באלבום Milk and Honey שיצא 10 שנים קודם, וג'ורג' לא היה מעוניין לעבוד על השיר Now and Then משום שהעבודה עליו חייבה כמעט לכתוב אותו מחדש. גם שיר חדש שהשלושה כתבו ביחד, All For Love, לא נכלל בפרויקט בגלל ריב שפרץ בין פול לג'ורג'.


כאשר יצא השיר Free As a Bird ב-20 בנובמבר 1995 והמעריצים שמעו את ההרמוניות של פול וג'ורג' הם חשבו שהביטלס חזרו. אותה תחושה הייתה עם השיר Real Love שיצא ב-4 במרץ 1996.


קטע הוידיאו הקצר שבסרט Living in a Material World מראה את פול וג'ורג' מקליטים את קולותיהם עבור השיר Real Love והוא מאד מרגש שכן ממחיש היטב מדוע התחושה של המאזינים הייתה שהביטלס אכן חזרו.


הנה הקליפ Free as a Bird:

הנה הקליפ Real Love:


23 views0 comments
bottom of page