top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

הביטלס והאיש עם הגינס


ב-8 במרץ 1958 נערכה החתונה של בחור בשם איאן האריס בן ה-19 ובת זוגו, ג'קי גאווין בת ה-16. איאן ביקש מבן דודו הצעיר, פול מקרטני בן ה-15, לארגן עבורו את החלק המוזיקלי למסיבה שנערכה בבית הוריו, הארי וג'יני האריס, המוכרת יותר בתור הדודה ג'ין מתוך השיר Let 'Em In. פול מיד נרתם למשימה והביא אתו את חבריו ללהקה שהיה חבר בה, הקווארימן. אלה היו ג'ון לנון בן ה-17, ג'ורג' הריסון בן ה-15 שהצטרף ללהקה חודש לפני ואריק גריפית'ס בן ה-14. מייקל, אחיו הקטן של פול, הביא אתו מצלמה יקרה שקיבל כמתנה לחג המולד של שנת 1957 מאביו. במצלמה הוא שם סרט צילום צבעוני, גם הוא פריט יקר, וכך צילם את התמונות הראשונות שאנחנו מכירים עד היום, של ג'ון, פול וג'ורג' שצולמו בצבע. בתמונות הללו אפשר לראות את השלושה עם גיטרות זולות, אלה שיכלו להרשות לעצמם. ג'ון עם גיטרה אקוסטית מסוג Gallotone Champion, פול עם גיטרה מסוג Framus Zenith Model 17 וג'ורג' עם גיטרה מסוג Hofner President.


רק שתי תמונות מוכרות מאותו יום, כאשר אחת התגלתה בשנות ה-80 והאחרונה בדצמבר 2020. פרט מעניין שאפשר לראות באחת משתי התמונות הוא דמותו של בחור שמנמן עם משקפיים כשבידיו כוס של בירה גינס כהה. מדובר בדניס ליטלר בן ה-20, שהיה חבר של החתן, איאן האריס. באותו יום שבו צולמו התמונות היה דניס חייל בחיל האוויר המלכותי. אחרי שהשתחרר מהצבא עבד דניס בתור חשמלאי באוניברסיטת ליברפול ואחרי שיצא לגמלאות התנדב לשירות הכבאות של העיר עד שמלאו לו 80. ארבע שנים מאוחר יותר, ב-3 בנובמבר 2022, הלך דניס לעולמו.


בשנת 1984 פורסם בעיתון Daily Express ראיון עם דניס שבו הוא סיפר:

כשפול, ג'ון וג'ורג' עשו חזרות בבית של הדודה ג'ין לפני שהופיעו בפני אורחי המסיבה הם התחננו לקבל כוס גינס אבל לא נתנו להם. הם היו צעירים מדי בשביל זה וחסרי ניסיון בשתייה. הם היו עדיין בבית הספר ואנחנו היינו מבוגרים מהם וכבר בעלי ניסיון. כשהם גילו שיש לי גיטרה אקוסטית מסוג Antoria Cello הם ביקשו שאשאיל להם אותה. הגיטרה הזאת עלתה לי 19 ליש"ט שזה היה הון תועפות, ואילו הגיטרה החבוטה של ג'ון, למשל, עלתה 1.50 ליש"ט בלבד. כעבור שלושה שבועות, אחרי שפול השתפר מאד וניגן הרבה יותר טוב ממני, השאלתי לו את הגיטרה שלי. לפול לא הפריע שהגיטרה שלי לא הייתה מותאמת לשמאליים והוא ניגן בה בלי בעיות. הוא בעצם יכול היה לנגן בלי בעיות על כל דבר. אחרי ששמע כמה פעמים את התקליט Long Tall Sally של ליטל ריצ'רד, הוא יכול היה לנגן את כל האקורדים על הפסנתר באפן ממש מדויק.

20 views0 comments
bottom of page