top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

הביטלס הקדימו את זמנם בארבע-עשרה שנה


כאשר הוציאו הביטלס את הסינגל Strawberry Fields Forever/Penny Lane בשנת 1967 הם צילמו שני סרטונים שמטרתם הייתה לקדם את מכירות הסינגל. שני הסרטונים שודרו לראשונה בבריטניה בתכנית הטלוויזיה Top of the Pops של רשת ה-BBC, ובארה"ב בתכנית הטלוויזיה The Hollywood Palace של רשת ה-ABC.


זו לא הייתה הפעם הראשונה שבה צלמו הביטלס סרטונים לקידום מכירות של סינגלים והם עשו את זה כבר בשנת 1966, כאשר צילמו את הסרטונים לקידום מכירת הסינגל Paperback Writer/Rain. בהקשר הזה חשוב להסביר שסרטונים מוקדמים יותר הם למעשה קטעים מתוך הופעות או מתוך תכניות טלוויזיה שבהם הופיעו הביטלס. עכשיו, אחרי שהפסיקו להופיע, הייתה לסרטונים לקידום הסינגל Strawberry Fields Forever/Penny Lane או לקידום מכירת הסינגל Hey Jude/Revolution בשנת 1968, משמעות נוספת משום שהם היו האפשרות היחידה שהייתה למעריצים לראות אותם.


הביטלס פרצו דרך והקדימו את זמנם, לא רק בתחום התחום המוזיקה אלא גם בתחום הווידיאו קליפים שהיו דרך חדשה להנגיש מוזיקה. רק ארבע-עשרה שנים מאוחר יותר, נולד ערוץ MTV האמריקאי שהפך את עולם הווידיאו קליפים כאמצעי חשוב לקידום אמנים והמוזיקה שלהם לנורמה מקובלת בתעשיית המוזיקה. חמש שנים אחרי ערוץ MTV קם ערוץ VH1 ועשרים שנה אחריו נולדה פלטפורמת היוטיוב וכל השאר היסטוריה.


הנה השיר Paperback Writer:

הנה השיר Rain:

הנה השיר Strawberry Fields Forever:



הנה השיר Penny Lane:

הנה השיר Hey Jude:

הנה השיר Revolution:


40 views0 comments
bottom of page