top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

האמת מאחורי הצילום הראשון של הביטלס


אחרי שקיבלו כמות גדולה של מכתבים ממעריצים על הביטלס, החליטה רשת הטלוויזיה Granada Television שהמטה שלה בעיר מנצ'סטר, לבדוק מקרוב את התופעה ההולכת וגוברת, ושלחה צוות לבדוק את העניין. הצוות ראה הופעה של הביטלס, בהרכב שכלל את פיט בסט כמתופף, ב-26 ביולי 1962 באולם Cambridge Hall בסאות'פורט. אז החליטה רשת הטלוויזיה לצלם אותם בהופעה עבור תכנית הטלוויזיה Know The North. הצוות נשלח ב-1 באוגוסט למועדון הקאוורן שבליברפול, שבו שימשו להקת הבית, כדי לבדוק את תנאי התאורה של המקום בכוונה לצלם אותם שם. הצוות אישר את ייתכנות המקום ותאריך הצילומים נקבע ל-22 באוגוסט. בתאריך המיועד צולמו הביטלס בפעם הראשונה עם המתופף החדש, רינגו סטאר, בזמן שהם עשו חזרות במועדון הקאוורן וזה פחות משבוע אחרי שפיט בסט עזב את הלהקה וארבעה ימים אחרי הופעת הבכורה של הלהקה עם רינגו, באולם Hulme Hall שבפורט סאנלייט. הביטלס עלו לבמה של מועדון הקאוורן בשעה 22:00, אחרי שעשו חזרות במשך שעתיים, והופיעו מול 500 בני מזל שלא היה להם מושג שזו הופעה היסטורית, כלומר הפעם הראשונה שבה צולמו הביטלס עבור הטלוויזיה. הביטלס צולמו מבצעים את השיר Some Other Guy כאשר בתחילת ההופעה נשמע קול צורח "אנחנו רוצים את פיט". הצוות חזר שוב למועדון הקאוורן ב-5 בספטמבר 1962 כדי להקליט את הביטלס מבצעים את השירים Some Other Guy ו- Kansas-City/Hey-Hey-Hey-Hey!.


הנה גרסה משופרת איכות של הביצוע של הביטלס של השיר Some Other Guy מה-22 באוגוסט 1962:

הנה ההקלטה של הביצוע של הביטלס את השיר Kansas City/Hey-Hey-Hey-Hey! מה-5 בספטמבר 1962:

בסופו של דבר, הצילום לא היה באיכות טובה והוחלט לא לשדר אותו ולא עזר כמה לחץ בריאן אפשטיין, מנהל הלהקה, על רשת הטלוויזיה לחזור בה מהחלטתה. לבסוף, הצילום שודר אך לא לפני ה-6 בנובמבר 1963 כאשר הביטלס כבר היו כוכבים גדולים באנגליה. עם זאת, עדיין קיים ויכוח בקרב מומחי הביטלס, האם הביצוע של השיר Some Other Guy שנשמע בצילום הוא מה-22 באוגוסט 1962 או שהוקלט במועד מאוחר יותר.

קשה להאמין שבדיוק שבע שנים אחרי הפעם הראשונה שצולמו לטלוויזיה, במועדון הקאוורן, צולמו חברי הביטלס, ב-22 באוגוסט 1969 באחוזה של ג'ון לנון, בפעם האחרונה ביחד. קשה עוד יותר להאמין שבמשך שבע השנים שבין שני האירועים האלה, הספיקו ג'ון, פול, ג'ורג' ורינגו להעניק לעולם יצירה מוזיקלית מופלאה שכמוה לא הייתה קודם וכך לשנות את ההיסטוריה של המוזיקה.

22 views0 comments
bottom of page