top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

האלבום של התקופה המאושרת ביותר בחייו של ג'ורג' - George Harrison


ב-20 בפברואר 1979 יצא האלבום George Harrison, הנחשב בעיני רבים לטוב ביותר של ג'ורג' הריסון מאז אלבום המופת All Things Must Pass, ומלבדו מכיל את השירים הטובים ביותר שכתב בתקופת הביטלס ובקריירת הסולו שלו.


האלבום הנהדר הזה נפתח עם השיר המצוין ומלא השמחה Love Comes to Everyone, השיר אהבה בסגנון פול והשיר הקרוב ביותר שכתב ג'ורג' לסגנון של פול.


הנה השיר Love Comes to Everyone:

אמנם כל שירי האלבום מצוינים אבל החולייה החלשה בו היא הביצוע המחודש שעשה ג'ורג' לשיר Not Guilty שכתב בשנת 1968 ולא נכלל באלבום הלבן. זהו אמנם שיר מצוין אבל הביצוע בסגנון רוק שקיבל בתקופת הביטלס, ואותו אפשר לשמוע בחלק השלישי של פרויקט האנתולוגיה, עוצמתי הרבה יותר מהביצוע בסגנון פופ הרך שקיבל באלבום George Harrison.


הנה שיר Not Guilty מתוך האלבום George Harrison:

הנה שיר Not Guilty מתוך החלק השלישי של פרויקט האנתולוגיה:

החולייה החזקה באלבום George Harrison הוא השיר המעולה Your Love is Forever, שהוא אחת הבלדות היפות ביותר שכתב ג'ורג', ואחרי שמאזינים לו הפכת ההאזנה ליתר השירים, המצוינים גם הם, לתוספת מצוינת שמלווה אליו.


הנה השיר Your Love is Forever:

הדבר המוזר הוא שאלבום המעולה הזה יצא דווקא בתקופה בחייו של ג'ורג', שבה כבר לא הייתה המוזיקה בראש סדר העדיפויות שלו, אלא משפחתו, גינון, מרוצי מכוניות והפקת סרטים. על כן, השקיע ג'ורג' מעט מאד בקידום האלבום ורק שני סרטונים הופקו לשם כך. האחד הוא לשיר Blow Away והשני לשיר Faster.


הנה הסרטון Blow Away:

הנה הסרטון Faster:

האלבום George Harrison מעלה את השאלה איך יתכן שבתקופה שבה שם ג'ורג' פחות דגש במוזיקה נוצר אחד האלבומים הטובים ביותר שלו, והתשובה היא שהוא משקף את העובדה שהוא נעשה בתקופה המאושרת ביותר בחייו, למרות מותו של אביו. מדובר בתקופה שבה נישא לבת זוגו אוליביה, נולד לו בנו היחיד, דהני, והמשברים שחווה, כמו המאבק אחרי פירוק הביטלס, המשפט סביב השיר My Sweet Lord וסיבוב ההופעות המביך בארה"ב, נותרו הרחק מאחור. עם זאת, למרות שהאלבום George Harrison הוא אחד הטובים ביותר שהוציא הוא היה לגמרי אנדרייטד וזה דבר שעומד בסתירה לאיכות המוזיקה שבו.

14 views0 comments
bottom of page