top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

ג'ורג' ואריק בגינה האנגלית


בבוקר אחד של תחילת שנת 1969 טיילו ג'ורג' הריסון ואריק קלפטון בגנים של אחוזתו של קלפטון, Hurtwood Edge. באותו בוקר התחיל להתגבש בראשו של ג'ורג', שירו האלמותי, Here Comes the Sun.


השיר Badge היווה עבור ג'ורג' השראה ללחן של השיר Here Comes the Sun וג'ורג' ממש העתיק ממנו את הגשר ובו נגינת הארפג'ו (נגינת תווי אקורד זה אחר זה ברציפות במקום בו-זמנית). אפילו בדף שבו כתב בחודש יוני של אותה שנה ג'ורג' את מילות השיר, כששהה בחופשה באי סרדיניה, הוא רשם בסוגריים על יד הגשר את המילים Song Badge.


הנה השיר Badge (בדקה ה-1:07 אפשר לשמוע את הארפג'ו מבוצע ע"י קלפטון:

הנה השיר Here Comes the Sun (בדקה ה-1:29 אפשר לשמוע את הארפג'ו שהעתי ג'ורג' מהשיר Badge:

מעניין לציין שני דברם בקשר לקרדיט של השיר Badge. האחד הוא שג'ורג' היה זה שכתב אותו אבל הסכים לרשום אותו תחת קרדיט משותף עם קלפטון רק בגלל שהוא נתן את שם השיר. זה קרה כאשר קלפטון קרא בטעות את השם המקורי שנתן ג'ורג', Bridge. על כך סיפר ג'ורג':

כתבתי לאריק את השיר Badge. כל אחד מחברי ההרכב Cream היה צריך לכתוב שיר לאלבום שלהם Goodbye Cream, ואריק לא כתב כלום. עבדנו זה מול זה וכתבתי את השיר וקראתי לו Bridge. אריק קרא מהדף הפוך ושאל אותי: "Badge? למה הכוונה Badge?"


השיר Badge הוקלט ע"י ההרכב Cream, בו היה קלפטון חבר, בהשתתפות ג'ורג' ששמו לא מופיע בשימת הקרדיטים על ההקלטה מסיבות הקשורות לחוזה שלו עם חברת ההקלטות. על כן, מופיע הוא מופיע תחת השם הבדוי שאימץ, L'Angelo Misterioso או "המלאך המסתורי" באיטלקית.


ג'ורג' סיפר על אותו בוקר בגינה של האחוזה של קלפטון, שבו השיר Here Comes the Sun:

השיר Here Comes the Sun נכתב בתקופה שבה חברת Apple הפכה להיות כמו בית הספר, אליו היינו צריכים ללכת ולהתנהג יפה, כאילו היינו אנשי עסקים. היינו צריכים לחתום על זה ועל זה ועל זה. צריך לזכור שהחורף באנגליה שנמשך נצח ולכן, כאשר מגיע האביב זו ברכה לכולם. יום אחד החלטתי לא ללכת למשרדי Appleאלא לבית של אריק קלפטון. הרגשתי הקלה גדולה בכך שלא הייתי צריך ללכת באותו יום לראות את כל רואי החשבון המטופשים במשרדים. התהלכתי בגן של אריק עם אחת הגיטרות האקוסטיות שלו וכתבתי את השיר Here Comes the Sun


אריק קלפטון סיפר על אותו יום:

זה היה אחד הבקרים היפים של תקופת האביב. אני חושב שזה היה בחודש אפריל. התהלכנו בגנים שלי עם גיטרות. זה לא משהו שאני בדרך כלל עושה. זה היה הרעיון של ג'ורג', שהיה בחור מקסים, לקחת את הגיטרות. הוא תמיד היה לוקח את הגיטרה לכל מקום ומתחיל לנגן. התיישבנו באחת הפינות בגנים, השמש זרחה וזה היה בוקר מאד יפה. ואז הוא התחיל לשיר Here Comes the Sun. אלה היו השורות הראשונות ואני הייתי עד להיוולדו של שיר חדש שהלך ותפס צורה.


בהמשך תמונות נדירות של ג'ורג' וקלפטון באותו בוקר בגן, כשג'ורג' מתחיל להלחין את השיר Here Comes the Sun בעזרת הגיטרה האקוסטית של קלפטון.

20 views0 comments
bottom of page