top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

ג'ון, יוקו, ג'וליאן וקיוקו יצאו לטיול במכונית בסקוטלנד

בסוף ינואר 1969, אחרי שסיימו את פרויקט Get Back, לקחו חברי הביטלס ובנות זוגם, חופשות כדי להתאושש מהחוויה הלא מרנינה שעברו, בלשון המעטה.


ג'ון לנון ויוקו אונו החליטו לצאת לחופשה עם ילדיהם, ג'וליאן בן ה-6 וקיוקו בת ה-5, לסקוטלנד. ג'ון נהג במכונית מסוג בריטיש ליילנד אוסטין מקסי בצבע לבן. תחילה הם טיילו בוויילס, ואחרי זמן הם המשיכו לסקוטלנד.


חשוב להדגיש שג'ון היה תמיד נהג גרוע עם נסיון דל בנהיגה, שכן לרוב הוא ישב במושב האחורי במכוניתו, גם אחרי שעבר, בקושי, את המבחן הנהיגה בשנת 1965. כמו כן, התקשה ג'ון בניווט ולעתים קרובות לא הבחין בתנועה שבכביש. אם נוסיף לזה את מזג האוויר הגרוע המאפיין את סקוטלנד ואת הדרכים הצרות והעקלקלות שבה, נמצא מתכונת די בטוחה לתאונה. ואכן, ב-1 ביולי 1969 נסעה החבורה בכביש צר, קרוב לדארנס, באיזור ההיילנדס, במזג אוויר גרוע במיוחד. ג'ון נסע מהר כאשר הוא מנסה לברוח ממכונית שנסעה אחריהם, ובה תיירים שזיהו אותו ורצו ממנו חתימה. פתאום, איבד ג'ון שליטה על ההגה והמכונית הדרדרה לתעלה שבצד הדרך. ג'ון, יוקו וקיוקו נחתכו בפניהם ויוקו אף קיבלה מכה בגב.


החבורה הובהלה לבית החולים לוסון ממוריאל הוספיטל, שבגולספי. ג'ון קיבל 17 תפרים בפניו, יוקו 14 תפרים במצח, וקיוקו ארבעה תפרים. ג'וליאן לא סבל מפצעים אך היה בהלם. אחרי שג'וליאן קיבל טיפול הוא הועבר לביתה של מאטר, דודתו של ג'ון שהתגוררה בדארנס, כ-80 ק"מ מבית החולים. משם הוא נאסף ע"י אמו, סינת'יה, בחזרה ללונדון, לא לפני שהגיעה לבית החולים כדי לדרוש דין וחשבון מג'ון, אך זה סירב לשוחח איתה.

כאשר ג'ון שוחרר מבית החולים, חמישה ימים מאוחר יותר, הוא אמר לכתבים שהמתינו בחוץ:

אם אתם הולכים לעשות תאונת דרכים, תשתדלו לעשות אותה בהיילנדס. בית החולים כאן נהדר


ב-1 ביולי 1969, ביום שבו התרחשה התאונה, נפגשו פול מקרטני, ג'ורג' הריסון ורינגו סטאר באולפני EMI כדי להתחיל בהקלטת האלבום Abbey Road. ג'ון הצטרף אליהם רק ב-9 ביולי, יחד עם יוקו, שהייתה בהריון. משום שכך, הזמין ג'ון מבית הכלבו הרודס מיטה זוגית שהובאה לאולפן 2 ב-EMI, כך שיוקו תוכל לנוח בזמן ההקלטות. במיטה הזו, בזמן שחברי הביטלס הקליטו, בילתה יוקו את זמנה בשינה, בקריאה ובסריגה. מעל מיטתה, נתלה מיקרופון כדי שתשמע ע"י ג'ון ואחרים באולפן הגדול.


לגבי להמכונית המרוסקת שבה נסעו ג'ון, יוקו, ג'וליאן וקיוקו, זו הועברה לבית שבו התגוררו ג'ון ויוקו, טיטנהרסט פארק, שם מוקמה בגנים.


2 views0 comments
bottom of page