top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

ג'ון ורינגו היו ערפדים הוליוודיים במועדון של אליס קופר

ג'ון לון ורינגו סטאר היו חברים במועדון שתייה שהקים אליס קופר באמצע שנות ה-70, ושמו The Hollywood Vampires. חברי המועדון נהגו להתכנס בפינה של בר בשם Rainbow Bar and Grill, במערב הוליווד, ולבלות שעות ארוכות של שתייה. בין החברים נמנו, בנוסף לג'ון ורינגו, גם מל אוונס וקלאוס פורמן, חבריהם מימי הביטלס, קית' מון, מתופף להקת The Who, הארי נילסון, מיקי דולנז, הסולן והמתופף של להקת The Monkees, מרק בולן, סולן להקת T. Rex, קית' אמרסון, קלידן הרכב העל Emerson, Lake and Palmer, הזמר ג'ו וולש, ברני טאופין, שותפו לכתיבה של אלטון ג'ון, קית' אליסון, בסיסט להקת Paul Revere and The Raiders והשחקן ג'ון באלושי. באותה תקופה שהה ג'ון בלוס אנג'לס עם מאי פאנג, במהלך "סוף השבוע האבוד". קופר סיפר על המועדון The Hollywood Vampires:

מועדון השתייה The Hollywood Vampires היה מורכב מחבורה של אנשים ששתו עד שהאיש האחרון עמד על רגליו. היינו נפגשים בכל לילה בבר Rainbow Bar & Grill בהוליווד: אני, מיקי דולנז מלהקת The Monkees, ברני טאופין, השותף של אלטון ג'ון, קית' מון והארי נילסון. אם ג'ון לנון היה בעיר, הוא תמיד היה מגיע עם הארי (נילסון), ואז כל שיחה ביניהם הייתה הופכת לוויכוח: אם ג'ון היה אומר "לבן", הארי היה אומר "שחור", אם ג'ון היה אומר "רפובליקני", הארי היה אומר "דמוקרט", ואני הייתי הבחור באמצע שתמיד היה צריך להכריע בין הטיעונים המגוחכם שלהם. הסיבה שאנשים התחילו לקרוא לנו הערפדים ההוליוודים (the Hollywood vampires) הייתה כי היינו בהוליווד וכי אף פעם לא ראינו את אור היום. דמיינו שבמקום לשתות את הדם שבוורידים, אנחנו שותים את הדם שבגפנים.


הפעם הראשונה שהצטלבו דרכיהם של ג'ון לנון ואליס קופר הייתה בפסטיבל Toronto Rock and Roll Revival, שהתקיים ב-13 בספטמבר 1969, כשג'ון הופיע עם ההרכב Plastic Ono Band. ככל הידוע, השניים לא שוחחו ביניהם אז. הפגישה השנייה ביניהם הייתה כשיצא הסינגל Elected של קופר, בספטמבר 1972. ג'ון הביע בפני קופר עד כמה השיר שלו, שהוא מאד ביקורתי כלפי פוליטיקאים, מוצא חן בעיניו. על כך סיפר קופר:

כשיצא Elected, שהיה כמו אצבע בעין לכל פוליטיקאי, היה ג'ון בניו יורק ואמר לכל אחד "אתם חייבים לשמוע את השיר הזה". פעם אחת חלפנו זה על פני זה במזדרון אולפן ההקלטות ואני אמרתי לו "היי ג'ון, מה שלומך?" והוא ענה לי "היי אליס! השיר שלך נהדר" ואז הוסיף בעקיצה "דע לך שפול היה עושה את זה יותר טוב" ואני עניתי לו "כמובן, הוא הרי פול מקרטני". העובדה שהוא אהב את השיר שלי היה בשבילי עניין גדול".


קופר סיפר על מפגש נוסף בין השניים בשנת 1974, שהיה מאד מצחיק ועצוב באותו זמן:

הייתי מאחורי הקלעים אחרי טקס הגראמי ושוחחתי עם ג'ון לנון וברני טאופין. במהלך השיחה ראיתי בזווית העין את בריאן ווילסון, מלהקת הביץ' בויז, בוהה בנו. באותו זמן סבל בריאן מבעיות נפשיות. פתאום ניגש בריאן אלי, התכופף ולחש לי באוזן "היי אליס, תכיר לי את ג'ון לנון". היה לי קשה להאמין ששני האנשים האלה מעולם לא נפגשו, הרי הם עמדו בראש שתי הלהקות הגדולות ביותר בכדור הארץ בשנות ה-60. הייתי בטוח שדרכיהם הצטלבו מתי שהוא. אז חשבתי לעצמי "וואו, אם הם באמת לא נפגשו עד עכשיו, אני הולך להיות זה שיכיר ביניהם, זה יהפוך אותי לחלק מהיסטוריית הרוק". אז אמרתי להם "בריאן ווילסון, זהו ג'ון לנון. ג'ון לנון, זהו בריאן ווילסון". ג'ון היה מאוד לבבי ומנומס ואמר לבריאן "שלום בריאן, תמיד רציתי להכיר אותך. תמיד הערצתי את העבודה שלך, פול ואני החשבנו את האלבום Pet Sounds לאחד האלבומים הטובים ביותר שיצאו אי פעם". בריאן הודה לו והלך, וג'ון חזר לשיחה אתנו כאילו לא קרה שום דבר. כעשר דקות אחר כך, בריאן חזר, התכופף אל עבר ברני טאופין ולחש לו משהו. אז ברני אמר "בריאן וילסון, זהו ג'ון לנון. ג'ון לנון, זהו בריאן ווילסון". ג'ון היה שוב לבבי ומנומס, לא פחות מהפעם הקודמת, ואמר לבריאן את אותם הדברים על כך שתמיד רצה לפגוש אותו. ברגע שבריאן הלך משם, ג'ון הביט בשנינו ואמר לנו כלאחר יד, במבטא הליברפולי הכבד שלו "פגשתי אותו כבר מאות פעמים. הוא לא בסדר, אתם יודעים?"


מעבר לחברות במועדון The Hollywood Vampires, נפגשו רינגו וקופר על סטר הסרט Sextette, הסרט האחרון של מאיי ווסט, שצולם בשנת 1978, ובו שניהם נטלו חלק.


במהלך השנים יצר קופר גם קשרי ידידות עם פול מקרטני והוא נוהג לספר על המפגש הבא אתו:

פול מקרטני הוא בחור מאד כייפי. פעם ביקרתי אותו בביתו בסקוטלנד. אז הוא בנה חדר עגול וגדול שישמש אותו למדיטציה. אז עלה בי רעיון ואמרתי לו "יש לי מתנה בשבילך" וכשחזרתי הביתה שלחתי לו מיטה עגולה וענקית שפעם נתן לי גראוצ'ו מרקס, יחד עם פתק שבו כתבתי "לגראוצ'ו ולי לא היה מזל במיטה הזו. שיהיה לך בהצלחה אתה". פעם סיפר לי פול שהמיטה עדיין אצלו


בשנת 2015 הקים קופר להקה, יחד עם השחקן ג'וני דפ, והגיטריסט ג'ו פרי, וקרא לה Hollywood Vampires, על שם מועדון השתייה מאמצע שנות ה-70. הכוונה של קופר הייתה שהלהקה תעשה מחוות למוזיקאים שמתו בשנות ה-70. ההרכב הוציא עד עכשיו שני אלבומי אולפן, והוא מופיע עד היום. באלבום הראשון, שיצא בשנת 2015, תחת השם Hollywood Vampires, התארחו פול מקרטני וזאק סטארקי, בנו של רינגו סטאר. בין השירים שבאלבום ראוי לציין את Come And Get It של פול ו-Cold Turkey של ג'ון. על השתתפותו של פול באלבום, סיפר קופר:

פול אמר "אוקיי, בואו נעשה את זה. אליס (קופר), אתה תשיר את הקולות הגבוהים, ואני את המלודיה. ג'וני (דפ), אתה תנגן בגיטרת הקצב וג'ו (פרי) בגיטרה המובילה". אז התיישב פול מול הפסנתר והתחיל לנגן את Come And Get It ואנחנו הצטרפנו. ביצענו את השיר בערך ארבע פעמים ואז הוא שאל "אתם רוצים שאנגן בגיטרת הבס?" ואני אמרתי לו "לא פול, יש לנו נגן בס יותר טוב ממך. ברור שאנחנו רוצים שתנגן בגיטרת הבס!" ואז הוא שלף את הבס הופנר השמאלי המפורסם שלו וכולנו עמדנו סביבו והבטנו בו כאילו מדובר באינדיאנה ג'ונס וארון הברית וחשבנו "וואו, זו גיטרת הבס של פול מקרטני"


הנה הביצוע של Come And Get It:


הנה הביצוע של Cold Turkey:


שנה קודם, השתתף קופר באלבום The Art Of McCartney, שבו מוזיקאים שונים ביצעו גרסאות כיסוי לשירים של פול. קופר ביצע את Eleanor Rigby ואת Smile Away.

הנה הביצוע של Eleanor Rigby:


לבסוף, ראוי לציין את הביצוע של קופר לשיר Hey Bulldog באלבום Butchering The Beatles משנת 2006, ובו אמנים שונים מבצעים שירים של הביטלס בסגנון מטאל.


הנה הביצוע של Hey Bulldog:


28 views0 comments
bottom of page