top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

בבקשה ענגי אותי מחוץ למסלול החיפושית - Off The Beatle Track

אחרי שהביטלס סיימו להקליט את האלבום הראשון שלהם, Please Please Me, ב-11 בפברואר 1963, היה צורך לבחור לו שם ותמונה עבור העטיפה. ג'ורג' מרטין הציע שהשם יהיה Off The Beatle Track, ושעבור התמונה שבעטיפה יצטלמו חברי הביטלס על יד האקואריום של החרקים שבגן החיות של לונדון, וזאת כרמז למשמעות השם של הלהקה, חיפושיות. מרטין היה עמית כבוד של החברה הזואולוגית של לונדון, שנמנהלת את גן החיות, וחשב שתמונה כזו גם תעודד ביקורים בו. פול מקרטני אייר מספר סקיצות לעיצוב העטיפה עם הכותרת Off The Beatle Track, ומרטין הציע את הצלם אנגוס מקביין לצילום התמונה.


כאשר פנה מרטין להנהלת גן החיות כדי לקבל את רשותה לצלם בו את חברי הביטלס, הוא נענה בשלילה בטוענה כי הדבר לא הולם את מעמדו המכובד של גן החיות. לכן, בלית ברירה, צילם מק'ביין את חברי הביטלס מביטים מעבר למעקה המדרגות שבבניין המטה של חברת EMI. גם הצעתו של מרטין לשם של האלבום לא התקבלה, וחברת EMI החליטה כי שמו יהיה כשם השיר Please Please Me, שזכה להצלחה גדולה אחרי שיצא כסינגל.


מרטין, שמאד אהב את השם Off The Beatle Track, אימץ אותו עבור האלבום הראשון שלו, מתוך סדרה של אלבומים עם עיבודים אינסטרומנטליים של שירי הביטלס. האלבום של מרטין Off The Beatle Track ראה אור בארה"ב ב-10 ביולי 1964, ובבריטניה, ב-3 באוגוסט 1964. למרות שתופעת הביטלמניה הייתה בשיאה, האלבום לא זכה להצלחה גדולה בקרב הרוכשים.


בחלקו האחורי של העטיפה רשם ג'ון לנון, בין היתר, את השורות הבאות:

ג'ורג' מרטין הוא מוזיקאי גבוה עם שיער קצר...אנחנו, חברי הביטלס, מאד מוחמאים מכך ש"מוזיקאי אמיתי", כפי שאנחנו מכנים אותו, מקדיש מהכישרון שלו כדי להפיק אלבום עם עיבודים של השירים שלנו...חלק מהצליל באלבום הזה עשוי להיות לכם חדש, כמו הצליל של נבל הפה ושל הגיטרה בעלת 12 מיתרים, אבל התוצאות נהדרות ואני חושב שג'ורג' מרטין צריך לקבל על כך העלאה בשכר...


ג'ון מסיים את דבריו בחמשיר:

Good George Martin is our friend

Buddy, pal and mate.

Buy this record and he'll send

A dog for your front gate

ג'ורג' מרטין הטוב הוא חבר שלנו

חבר, רֵעַ, ידיד

קנו את האלבום הזה והוא ישלח לכם

כלב עבור השער הקדמי שלכם


הלאלבום Off The Beatle Track כולל עיבודים אינסטרומנטליים לשירים הבאים:

She Loves You

Can't Buy Me Love

Don't Bother Me

All I've Got To Do

I Saw Her Standing There

All My Loving

Please Please Me

I Want To Hold Your Hand

From Me To You

Little Child

This Boy

There's A Place


הנה האלבום Off The Beatle Track:




3 views0 comments
bottom of page