top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

אף פעם לא קרה שכל ארבעת חברי הביטלס רצו לעשות את זה ביחד

במהלך שנות ה-70 עסקו אמצעי התקשורת באין סוף ספקולציות לגבי איחוד מחודש של להקת הביטלס. לא היה כמעט ריאיון עם אחד מחברי הלהקה שהנושא לא עלה והרעיון תמיד נדחה על הסף. אחד הסיפורים המפורסמים הוא ההצעה שקיבלו הביטלס מפי לורן מייקלס, מפיק תכנית הטלוויזיה Saturday Night Live, של רשת NBC, להתאחד. ב-24 באפריל 1976 פנה מייקלס למצלמה וכך אמר:

חברי הביטלס אתם הם הדבר הכי טוב שקרה אי פעם למוזיקה. זה אפילו יותר מזה, אתם לא רק להקה, אתם חלק מאיתנו. גדלנו עליכם. שמענו וקראנו הרבה על הסכסוכים האישיים ומשפטיים ביניכם, שעלולים למנוע מכם להתאחד מחדש. כל זה לא העניין שלנו, זה העניין שלכם ואתם צריכים להתמודד עם זה. אבל שמענו וקראנו שאף אחד לא הצליח עדיין להציע לכם מספיק כסף כדי שתסכימו להתאחד. אם כסף זה מה שאתם רוצים, אין שום בעיה. חברת השידור הארצית אישרה לי להציע לכם המחאה על סך 3,000 דולר. כל מה שאתם צריכים לעשות זה לבוא לתכנית שלנו ולבצע שלושה שירים של הביטלס. She Loves You, yeah, yeah, yeah שווה לכם 1,000 דולר. אתם מכירים את המילים וזה יהיה לכם קל. ההמחאה היא לפקודת הביטלס ואתם תחלקו את הסכום בכל דרך שתרצו. אם אתם רוצים לתת לרינגו פחות, זה עניין שלכם. אנחנו מעדיפים לא להסתבך.


הנה הקטע מתוך התכנית Saturday Night Live:


מה שמייקלס לא ידע הוא שג'ון לנון ופול מקרטני צפו באותה עת בתכנית ממרחק של כ-2.5 ק"מ. ג'ון סיפר על כך בראיו שנתן בשנת 1980:

פול ביקר אצלי בדירה שבבניין דקוטה. צפינו בתכנית Saturday Night Live וכמעט נסענו לאולפני NBC בשביל הבדיחה. כמעט נכנסנו למונית, אבל היינו כל כך עייפים, שפשוט ישבנו וצפנו בהמשך התכנית ולא הלכנו. חה חה חה, זה יכול היה להיות מצחיק אם היינו הולכים


פול סיפר על כך:

ג'ון הציע שנלך רק שנינו ואני ואז נחלק את הכסף בינינו. אבל זה כבר היה מאוחר ובסוף החלטנו לא ללכת. זה היה רעיון נחמד וכמעט ועשינו את זה.


חודש לאחר מכן, ב-22 במאי, חזר מייקלס על ההצעה ואמר:

עדיין לא שמענו מהביטלס. אני לא מתייאש וגם רשת NBC לא. בגלל המונטין של Saturday Night Live הצלחתי לשכנע את רשת NBC להגדיל את הסכום המוצע, אז ג'ון, פול, ג'ורג' ורינגו, אנחנו מוכנים שאם תבואו תקבלו סכום של 3,200 דולר ואנחנו נממן את ההוצאות על בית המלון.


אבל זו לא הייתה ההצעה הכספית היחידה שקיבלו הביטלס כדי להתאחד מחדש. האמרגן ביל סרג'נט מלוס אנג'לס הציע לחברי הביטלס בשנת 1974 סכום של 10 מיליון דולר להופעת איחוד. לאחר שלא נענה הגדיל את הצעתו כעבור שנתיים, וב-16 בינואר 1976 הסכום גדל ל-30 מיליון דולר. כך מספר פול בספר The Beatles: Off The Record 2 משנת 2009:

בוקר אחד, אחרי שהתעוררתי, לקחתי את עיתון הבוקר וקראתי כתבה שאמרה: "סרג'נט מציע לביטלס מיליונים להופעת איחוד" ואז קיבלתי מברק מסרג'נט עם ההצעה.


ג'ורג' הריסון סיפר על כך באותו ספר:

זו הייתה הצעה חולנית. זה הפעיל עלינו לחץ כבד ואני לא אוהב את זה. אני לא אומר שאיחוד של הביטלס לא יקרה לעולם, זה דבר אפשרי, אבל דרכנו כל כך נפרדו בשלב הזה שאני לא רואה אותנו אי פעם מתאחדים רק בגלל שמפעילים עלינו לחץ.


באביב 1976 העלה סרג'נט את ההצעה שוב, והפעם ל-50 מיליון דולר. מקור בכיר בתעשיית הבידור צוטט בגיליון של המגזין People מה-5 באפריל 1976 של כך:

אני יודע בוודאות שג'ורג', ג'ון ורינגו דיברו ביניהם על האפשרות לאיחוד מחדש, ונציגיהם אומרים שהדבר אפשרי. אבל הם מעדיפים ללכת עם מישהו פחות קרקסי מאשר סרג'נט.


פול סיפר על כך:

בשבילי, מעולם לא זה לא היה עניין של כסף. ברור שעשינו דברים כדי לקבל תשלום אבל עשינו אותם קודם כל בשביל המוזיקה, או בשביל הלהקה, או בשביל ההנאה.


בריאיון שהעניק השנה לרשת RTE, לכבוד יום הולדתו ה-80, סיפר רינגו על ההצעה של סרג'נט:

התקשרנו זה לזה כדי לדבר על ההצעה של סרג'נט. החלטנו לא להיענות לה כי בערב שתוכנן שנופיע, היה אמור להופיע כהופעת פתיחה בחור שהיה אמור להיכנס לאקוואריום ולהלחם בכריש. אז חשבנו שזה רעיון לא טוב.


ב-19 בספטמבר 1976 הציע סיד ברנשטיין, האמרגן מניו יורק שעבד עם הביטלס וארגן, בין היתר, את הופעתם ההיסטורית באצטדיון Shea Stadium ב-15 באוגוסט 1965, סכום של 230 מיליון דולר להופעת איחוד של הביטלס. גם ברנשטיין לא נענה בחיוב ע"י ג'ון, פול, ג'ורג' ורינגו. בריאיון שקיים פול בשנת 2007 עבור Radio Times, סיפר כך:

הציעו לנו סכומי כסף פנומנליים, אפילו סיד ברנשטיין, האמרגן הניו יורקי, אבל לא יצא מזה כלום. כל פעם שלושה אחרים מאיתנו אמרו: "יכול להיות שזה רעיון לא רע" אבל תמיד היה הרביעי שאמר: "לא, אני לא חושב שזה רעיון טוב" והטיל וטו. בואו נגיד את זה כך, אף פעם לא קרה שכל ארבעתנו רצינו לעשות את זה ביחד.


16 views0 comments
bottom of page