top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

אלן ווייט אמר "כן" לג'ון לנון ולג'ורג' הריסון

כשצלצל הטלפון בביתו של המתופף אלן וויט, בספטמבר 1969, הוא בדיוק יצא מהמקלחת. בצד השני של הקו הוא שמע מישהו שהציג את עצמו בתור ג'ון לנון. ווייט היה בטוח שמדובר במתיחה ומיד ניתק. כעבור שתי דקות צלצל שוב הטלפון ושוב הקול שבצד השני טען שהוא לא אחר מאשר ג'ון לנון מהביטלס. ג'ון אמר לו שראה אותו מופיע עם להקתו, Griffin, באחד המועדונים של לונדון, התלהב ממנו ורוצה שיצטרף להרכב שהוא מקים,Plastic Ono Band, ובה יהיו חברים אריק קלפטון, קלאוס פורמן ויוקו אונו. ג'ון תכנן שההרכב החדש יופיע בפסטיבל Toronto Rock and Roll Revival שיתקיים בקנדה, ב-13 בספטמבר הקרוב. ג'ון דרש תשובה מידית כי הפסטיבל מתקיים בעוד מספר ימים ובלי שום היסוס, השיב ווייט בחיוב.


למחרת, הגיעה לימוזינה לביתו של ווייט כדי לקחת אותו לשדה התעופה הית'רו. ווייט הובל לטרקלין ה-VIP של שדה התעופה ושם פגש את ג'ון, יוקו, קלפטון, ופורמן. באותו מפגש הודיע ג'ון מהם השירים שיבצעו ובמטוס, בזמן הטיסה, עשה ההרכב חזרות בפעם הראשונה, כשווייט מתופף עם מקלות התיפוף שלו במושב שלפניו. תוך כדי, נתן ג'ון הנחיות:

עכשיו נבצע את Blue Suede Shoes. תזכור, אלן, איך קארל פרקינס מבצע את השיר, יש ביט כפול אחרי השורה !Well there's one for the money - da-da-duh


ווייט סיפר בריאיון על ההופעה בטורונטו:

ההופעה הייתה מצוינת. חוץ מהופעת הביטלס על הגג, ג'ון לא הופיע מול קהל כבר מספר שנים, ואני יודע שהוא מאוד נהנה מההופעה בטורונטו. מצב הרוח שלו היה מרומם. אני חושב שאחרי ההופעה הזו הוא החליט שהוא עוזב את הביטלס, או שאולי חשב על זה קודם, אבל ההופעה הזו נתנה לו לו את הביטחון העצמי שהוא היה זקוק לו. אבל אני לא לוקח על זה שום אחריות כי אני בטוח שהביטלס היו מתפרקים בלי קשר למה שקרה בטורונטו.


מאז ההופעה בטורונטו, הפך ווייט לחבר קבוע בלהקת Plastic Ono Band, למשך כשנתיים, והשתתף במספר הופעות לצדו של ג'ון, וכן בהקלטה של האלבומים Live Peace In Totonto, Some Time In New York City ו-Imagine, ושל הסינגל !Instant Karma.


ווייט סיפר על החוויה המיוחדת שהייתה בקרב הנגנים כשג'ון הציע את השירHow Do You Sleep?, שבאלבום Imagine:

ג'ון עשה משהו מעניין לפני שהתחלנו לעבוד על השיר ?How Do You Sleep. הוא נתן לכל המוזיקאים את המילים ואמר לנו "אני רוצה שתקראו את זה. אחר כך אתם יכולים להחליט אם אתם רוצים להשתתף בשיר הזה או לא". קראתי את המילים ואמרתי "כן, בטח, אני אשתתף בו, למה לא?". אני הבנתי על מה השיר, אבל זה היה שיר גדול. הוא אמר בו את מה שהוא רוצה להגיד ואני בכלל לא התכוונתי להגיד לו מה הוא צריך או לא צריך להגיד. זה לא היה התפקיד שלי.


אחרי שהציג ג'ון את ווייט בפני ג'ורג' הריסון, הציע לו ג'ורג' להשתתף בהקלטת האלבומים All Things Must Pass ו-The Radha Krsna Temple. ווייט סיפר על העבודה עם ג'ורג':

ממש התקרבתי לג'ורג'. הוא היה כל כך מתוק ועם לב פתוח. כל יום הוא היה נכנס לאולפן, בזמן ההקלטות על All Things Must Pass, ומביא שיר חדש והיינו עובדים עליו. לעומת ג'ון, לג'ורג' היו רעיונות מוגדרים לגבי מה שהוא רצה מהתופים. אני חושב שהוא ידע שזה הולך להיות אלבום חשוב מאוד עבורו, אז הוא רצה שהכל יהיה בסדר. הייתי מופתע מכמות השירים שהייתה לו. הוא בטח אגר אותם במשך שנים


ביולי 1972 הוצע לווייט להצטרף ללהקת Yes, במקום המתופף ביל ברופורד, שעזב. ווייט הסכים ומאז נותק הקשר בינו לבין ג'ון וג'ורג', למעט שיחת טלפון עם ג'ון מספר שנים מאוחר יותר, שבה סיפר לו ג'ון שהוא מעריץ גדול של להקת Yes.


81 views0 comments
bottom of page