top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

איך הגלגל מסתובב לו – Revolver

כאשר היו צריכים הביטלס לבחור שם לאלבום החדש שלהם, שאמור לצאת ב-5 באוגוסט 1966, הם בחרו בשם Abracadabra. אבל כאשר גילו שלהקה אחרת כבר השתמשה בשם הזה הם החליטו לבחור בשם אחר.


במהלך סיבוב ההופעות שלהם בגרמניה, בין ה-24 ל-26 ביוני 1966, הם המשיכו להתלבט בעניין שם האלבום. פול מקרטני הציע את השם Magic Circle, כמשל לכך שתקליט הוא מעין מעגל קסמים שממנו בוקעת מוזיקה. ג'ון לנון פיתח את ההצעה של פול והעלה את השם Four Sides to the Circle, המרמז לכך שמאחורי המעגל הזה (התקליט) חבריארבעת הביטלס. בבדיחות, הציע רינגו סטאר את השם After Geography, על שם האלבום האחרון של הרולינג סטונס, Aftermath, שיצא ב-15 באפריל 1966. הצעות אחרות שעלו היו Bubble and Squeak, Beatles on Safari, Fat Man and Bobby, Pendulums, ואפילו Freewheelin’ Beatles, כפרפרזה לשם האלבום של בוב דילן, Freewheelin’ Bob Dylan, מה-27 במאי 1963.


ב-30 ביוני 1966, בזמן שהביטלס שהו במלון הילטון שבטוקיו, לפני הופעתם באולם Budokan, הם דנו עם הצלם רוברט פרימן, שצילם את העטיפות לאלבומים With The Beatles, Beatles For Sale, Help ו-Rubber Soul, בתמונת העטיפה של האלבום החדש. פרימן הציע שבעטיפה יוצג קולאז' של תמונות של פרצופיהם של ארבעת חברי הביטלס, ובמרכז יהיה חור, כמו בתקליט. כך, אפשר יהיה להניח את העטיפה על הפטפון ולסובב אותו כך שתווצר השלייה אופטית כאילו הפרצופים שבעטיפה מתמזגים לאחד. הרעיון של פרימן נדחה בסופו של דבר, אבל הוא היווה השראה לשם שנבחר לאלבום: Revolver, כאשר הכוונה הייתה לאחת המשמעויות של המילה revolver: "זה שמסתובב". הביטלס הודיעו על בחירתם לחברת EMI, באמצעות מברק שנשלח כעבור יומיים, ב-2 ביולי 1966.


אמנם הרעיון של פרימן לתמונת העטיפה נדחה, אבל הרעיון להציג קולאז' של פרצופיהם מצא חן בעיני ג'ון, פול, ג'ורג' ורינגו, אך את העבודה הטילו על קלאוס פורמן, חברם מימי המבורג ומי שהיה אז הבסיסט של להקת מנפרד מן.


11 views0 comments
bottom of page