top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

אחת הנשים הקרובות לביטלס שכנראה לא שמעתם עליה

רומיקו הושיקה הייתה כתבת מוזיקה שעבדה כעורכת ראשית של מגזין המוזיקה היפני Music Life והפכה לכתבת היפנית הראשונה שראיינה אותם. למעשה, היא המשיכה לראיין אותם ראיינה אותם בכל אחת מהשנים 1965 עד 1970, וכך הפכה לאחת הנשים הקרובות ביותר של חברי הביטלס.


רומיקו הגיעה לראשונה לאולפני EMI ב-15 ביוני 1965 כשהיא לבושה בקימונו. ג'ורג' מרטין קיבל את פניה בחדר הבקרה כשהביטלס היו למטה באולפן 2 והקליטו את השיר It's Only Love. כשהיא ירדה אליהם, נראו ג'ון, פול, ג'ורג' ורינגו מלאי התרגשות והפתעה לנוכח האורחת האקזוטית. אמנם נמסר להם מראש שכתבת מיפן תגיע לראיין אותם, אבל הם לא ציפו לראות מולם אישה בגובה 150 סנטימטר לבושה בקימונו. פול קד כלפיה קידה וג'ורג' ניגש אליה כשבפיו שאלות רבות בדבר הלבוש שלה: "למה את חוגרת חגורה כזו ענקית? ולמה השרוולים שלך כל כך ארוכים?".


רומיקו סיפרה על כך:

אני חושבת שהמראה שלי, בחורה קטנת קומה בגיל שלהם ומדברת אנגלית מהוססת, הראה להם שאני לא מסוגלת להזיק להם וזה גרם להם לתחושת נוחות איתי. הם נפתחו אלי מיד. נאמר לי מראש שיש לי רק שלושים דקות לראיין אותם אבל בסוף הייתי איתם שלוש שעות מלאות. ג'ון היה זה שדיבר הכי הרבה. בהתחלה הוא נראה לי קצת מופנם אבל די מהר הוא נפתח והתחיל לספר בדיחות. נראה היה שהוא ידע קצת על יפן ואמר לי שהוא ירצה לפגוש מתאבק סומו אם יבקר במדינה שלי. הוא אמר לי שחבר שלו מהמכללה לאמנויות הראה לו פעם אוסף של תמונות ישנות מיפן, כולל כמה תמונות יפות של מתאבקי סומו. הוא גם אמר לי שהוא יודע לדבר יפנית ואז התחיל לדבר ג'יבריש


רומיקו עם חברי הביטלס ב-15 ביוני 1965 באולפני EMI;

רומיקו עם חברי הביטלס ב-25 בספטמבר 1967 באולפני EMI. חברי הביטלס נראים לבושים בז'קטים משובצים מסורתיים שקיבלו במתנה מרומיקו. הם לבשו את הז'קטים הללו כשהצטלמו לתמונת עטיפת הסינגל Hello Goodbye ששוחרר ביפן.

הנה סרטון ובו רצף של תמונות של הביטלס עם רומיקו הושיקה:


13 views0 comments
bottom of page