top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

נקניקים: האלבום הגנוז של פול - Cold Cuts

ביולי 1974 שהו פול, לינדה וחברי להקת ווינגס בנאשוויל, טנסי, בכוונה לנגן, לעשות חזרות, להקליט ולספוג את האווירה של בירת הקאנטרי. באותה עת הם שהו בחווה של הזמר קארלי פוטמן ג'וניור ובהשראתו כתב פול את השיר Junior's Farm. באותה עת הם הקליטו שבעה שירים, כולל Sally G המושפע מאווירת מוזיקת הקאנטרי.


באותם ימים עלה במוחו של פול הרעיון להקליט אלבום שיכלול שירים מוכרים אבל שיצאו רק בסינגלים ולא נכללו בשום אלבום, וכן מבחר שירים שהקליט ולא סיים ולכן, מעולם לא ראו אור.


שם האלבום שנבחר היה Hot Hits and Cold Cuts או Hot Hitz and Kold Kutz. אמנם הביטוי cold cuts, המתייחס לנקניקים, אינו נשמע מתאים לאדם שאימץ דיאטה צמחונית כדרך חיים, אבל הכוונה של פול הייתה שבאלבום יהיה מבחר של להיטים (אלה שיצאו בסינגלים) ושל "נקניקים" (אלה שלא מוכרים).


ידוע שבין השירים המוכרים שנבחרו היו Hi, Hi, Hi, C Moon (יצאו עד אז רק בסינגלים) ובין השירים הלא מוכרים היו Junior's Farm, Mama's Little Girl ו-I Don’t Want To Smile (עד אז הם לא ראו אור).


האלבום היה מתוכנן לצאת באפריל 1975, לפני האלבום Venus and Mars (שיצא במאי 1975), אבל חברת התקליטים שבה היה חתום פול, Apple Records, לא אהבה את הרעיון להוציא שירים לא גמורים ולא מוכרים ולכן הרעיון של האלבום נגנז.


פול מספר:

הרעיון מקורי התבסס על שם שהגיתי ודי אהבתי, Hot Hitz and Kold Kutz. חשבתי שזה יהיה נהדר לשים ביחד את כל הלהיטים המובילים ואז כמה "נקניקים". אבל כשסיפרתי על כך לחברת התקליטים שלי באותה תקופה, הם לא אהבו את הרעיון של ה"נקניקים". הם רצו שהכל יהיה להיטים, להיטים, להיטים! לכן, הם לא הלכו על הרעיון הזה.


בשנת 1978, כאשר להקת ווינגס עשתה הפסקה עקב הריונה של לינדה, החליט פול להחיות את רעיון האלבום. הפעם חשב פול על הוצאת אלבום כפול, כאשר התקליט הראשון יכיל את הלהיטים הגדולים ביותר שלו והשני את השירים הלא מוכרים והלא גמורים. שוב סירבה חברת התקליטים, Parlophone, לרעיון ובמקומו הוציאה אלבום אוסף של להיטים, ללא ה"נקניקים", בשם Wings Greatest Hits, שיצא בנובמבר 1978.


בימיה האחרונים של להקת ווינגס, שוב ניגש פול לעבוד על רעיון האלבום והפעם בחר בשם יותר, Cold Cuts. כך, בינואר 1981, הקליטו פול ולהקתו השלמות (overdubs) נוספות להקלטות לא גמורות שמעולם לא פורסמו והכוונה הייתה שהאלבום ייצא באמצע שנת 1981. כמו בעבר, חברת התקליטים, הפעם Columbia Records, לא הייתה מעוניינת להוציא אלבום עם "נקניקים" ובנוסף, האמינה כי הוצאת אלבום זמן כל כך קצר לאחר מותו של ג'ון לנון ייראה לא מתאים.


בשנת 1986, שוב חזר פול לרעיון של האלבום והפעם גייס את המפיק והמעבד ריצ'רד נילס אבל כבעבר נגנז הרעיון. בשנת 1987 עבד פול על האלבום בפעם האחרונה, והפעם בעזרת המפיק כריס תומאס והטכנאי ביל פרייסאבל אבל גם הפעם הרעיון לא יוצאת לאור. הסיבה ששני הניסיונות האלה לא צלחו הייתה נעוצה בבוטלגים שהחלו לצאת לשוק עם גרסאות של ההקלטות שהתכוון פול לכלול באלבום שלו, כאשר כולם נשאו את השם Cold Cuts. משום כך, היה נראה שלא היה כבר טעם בהוצאת האלבום הרשמי.


במהלך השנים פורסמו במסגרת הבוטלגים הללו יותר מ-30 שירים שהיו אמורים להופיע בגרסאות השונות של Cold Cuts. בנוסף, מספר גדול של השירים שרצה פול שייכללו באלבומי Cold Cuts למיניהם נכללו ממילא כרצועות בונוס בהוצאות המחודשות לאלבומים שלו ולהקת ווינגס.


עם זאת, לא שולל פול את האפשרות להוציא מתי שהוא באפן רשמי את האלבום Cold Cuts:

אולי יום אחד ייצא האלבום...עיצבתי את העטיפה ואולי באחד מהימים זה ייצא. השאלה היא כמה אלבומים אפשר להוציא בלי שזה ייראה מגוחך. אתה יודע, כל הזמן יוצא אלבום חדש, הוצאה מחודשת של אלבום, אלבום אוסף, דברים של הביטלס. אבל אולי זה יקרה באחד מהימים האלה. זה יהיה דבר קטן ומעניין


כך, יצא בשנת 1987 בוטלג בשם Cold Cuts שכלל את השירים הבאים שהוקלטו בין השנים 1970 ל-1978:

A Love For You

My Carnival

Waterspout

Momma’s Little Girl

Night Out

Robbers Ball

Cage

Did We Meet Somewhere Before?

Hey Diddle

Tragedy

Best Friend

Same Time Next Year


בשנת 1988 יצאה גרסה נוספת במסגרת בוטלג והיא כוללת את השירים הבאים, חלקם לא היו בגרסה הקודמת:

Mama's Little Girl

I Would Only Smile

Tragedy

Night Out

Oriental Nightfish

Lunch Box/Odd Sox

My Carnival

Send Me the Heart

Hey Diddle

Wild Prairie

Tomorrow

Proud Mum

Proud Mum (reprise)

Same Time Next Year

Did We Meet Somewhere Before?


2 views0 comments
bottom of page