top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

כמה זה אחד ועוד אחד? - One And One Is Two

ג'ון לנון ופול מקרטני היו מכונת להיטים משומנת היטב וכל שיר שכתבו הצליח באפן מיידי ויוא דופן, אלא שלפעמים מכונת הלהיטים הזו קצת חרקה.מתי זה קרה ועם איזה שיר?

בינואר 1964 שהו הביטלס בפריז לצורך הופעותיהם בתאטרון Olympia, ובין לבין, כתבו ג'ון לנון ופול מקרטני, כשהם נעזרים בפסנתר שבסוויטה שלהם במלון George V, מספר שירים שנכללו באלבום A Hard Day’s Night שיצא ביולי 1964. בין היתר, כתב פול את השיר One And One Is Two.


הנה הדמו של השיר One And One Is Two שהקליט פול בסוויטה במלון בפריז, כשהוא מלווה את עצמו בפסנתר:


ג'ון ופול הבינו שהשיר One And One Is Two לא מספיק טוב עבור הביטלס אבל לא מספיק רע בשביל להשליך אותו לפח, ולכן הציעו אותו לזמר בילי ג'יי קריימר, שהיה תחת ניהולו של בריאן אפשטיין, וכבר ביצע בהצלחה יחסית, מספר שירים שכתבו ג'ון ופול. עם זאת, גם קריימר חשב שהשיר הזה לא מספיק טוב והחליט לוותר עליו. על כן, הוצע השיר ללהקה נוספת שבניהול בריאן, The Fourmost, אשר גם היא הצליחה יפה עם מספר שירים שכתבו ג'ון ופול. להקת The Fourmost החליטה לנסות את השיר One And One Is Two. בריאן או'הרה, מנהיג הלהקה, סיפר על כך:

מקרטני נכנס לאולפן וניגן בגיטרה את שיר One and One Is Two. בסוף, לא הצלחנו אתו כי פשוט לא היה לשיר בשר ולא הגענו אתו לשום מקום


אחרי שגם The Fourmost החליטו לוותר על השיר, הוא הוצע ללהקה ליברפולית אחרת שניהל בריאן, The Strangers With Mike Shannon, אשר הקליטו אותו כסינגל שיצא במאי 1964, אך הוא לא הצליח להיכנס למצעדי הפזמונים בבריטניה ובארה"ב.


בריאיון למגזין פלייבוי שהתקיים בשנת 1980, אמר ג'ון את דעתו הכנה על השיר:

השיר One And One Is Two הוא ניסיון לא מוצלח של פול לכתוב שיר


הנה השיר One And One Is Two בביצועThe Strangers With Mike Shannon :



13 views0 comments
bottom of page