top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

חלב חמוץ - Sour Milk Sea

ג'ורג' הריסון, כמו ג'ון לנון ופול מקרטני, קיבל באשראם של המהארישי ברישיקש השראה לכתוב מספר שירים. עם זאת, רק ארבעה מתוך 30 השירים שבאלבום הלבן, המבוסס כמעט כולו על השירים שנכתבו ברישיקש, הם של ג'ורג', לאחר שרבים משיריו האחרים נדחו ע"י ג'ון ופול. בין השירים האלה אפשר לציין את Not Guilty, Circles ו-Dehra Dun. לבסוף הוציא ג'ורג' את Not Guilty באלבום George Harrison משנת 1979 ואת Circles באלבום Gone Troppo משנת 1982. השיר Dehra Dun מעולם לא יצא, למרות שמדובר בשיר יפהפה שג'ורג' הקליט אותו לבדו בשנת 1969.


הדחיות החוזרות של ג'ון ופול יצרו אצל ג'ורג' תסכול וחוסר בטחון, והוא החל לשקול לתת את שיריו למבצעים אחרים. למשל, שקל ג'ורג' לתת את השיר Something לג'קי לומקס או לג'ו קוקר, את השיר All Thing Must Pass ללבון הלם, המתופף של להקת The Band, ואת והשיר Beware The Darkness לליאון ראסל. כל השירים הללו הוקלטו בסוף ע"י ג'ורג', אבל היו כאלה שבוצעו ע"י מבצעים אחרים, למשל, השירים My Sweet Lord שהוקלט ע"י בילי פרסטון מספר חודשים לפני ג'ורג', ו-Sour Milk Sea שהוקלט ע"י ג'קי לומקס.


ג'קי לומקס היה מוזיקאי מליברפול, וחבר בלהקת The Undertakers. ג'ורג' הפיק את אלבומו ?Is This What You Want משנת 1969, והשיר הראשון שהוקלט ושיצא כסינגל, היה Sour Milk Sea. ג'ורג' הרכיב עבור האלבום של לומקס הרכב חלומות שכלל את פול על הבס, רינגו סטאר על תופים, ג'ורג' על גיטרת הקצב, אריק קלפטון על הגיטרה המובילה וניקי הופקינס על הפסנתר. אילו היה השיר נכלל באלבום של הביטלס והיה מבוצע ע"י ג'ורג' יחד עם קולות רקע של ג'ון ופול, הוא היה יכול להיות אחד השירים הטובים של הלהקה.


הנה גרסת דמו בביצוע ג'ורג' הריסון (מתוך הקלטות אישר) של השיר Sour Milk Sea:


הנה הביצוע של ג'קי לומקס של השיר Sour Milk Sea:




12 views0 comments
bottom of page