top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

השיר הזה מצחיק - This Song

ג'ורג' הריסון היה ידוע בחוש ההומור שלו, ששימש לו ככלי שהוא עשה בו שימוש, במיוחד כשהחיים הזדמנו לו התמודדות עם נסיבות לא פשוטות. לפעמים, כמו במקרה שלפנינו, ההומור הזה בא לידי ביטוי בשיריו.


בפברואר 1971, פחות משלושה חודשים אחרי שיצא השיר שלו, My Sweet Lord, נתבע ג'ורג' בטענה שהשיר שלו, הועתק מהשיר He's So Fine משנת 1962, שביצעה להקת The Chiffons. ג'ורג' הכחיש את הטענה, שכן למעשה הוא קיבל את ההשראה מהשיר Oh Happy Day משנת 1968, שבצעה להקת The Edwin Hawkins Singers.


הנה השיר My Sweet Lord:


הנה השיר He's So Fine:


הנה השיר Oh Happy Day:


במהלך השנים הארוכות שבהן התנהל המשפט, היה ג'ורג' מנוע מלבצע את השיר My Sweet Lord, ועל כן, גייס את חוש ההומור שלו, וכתב יחד עם אריק איידל, חבר חבורת Monthy Python, את השיר הקומי The Pirate Song, אותו ביצע בתכנית הטלוויזיה Rutland Weekend Television, ששודרה ב-26 בדצמבר 1975, ובה הופיע בדמותו של הפיראט בוב. הפתיח של The Pirate Song זהה לזה של My Sweet Lord, ובסצנה מתוך התכנית, נראים הנגנים שמלווים אותו משוכנעים שזה השיר שהוא עומד לבצע ואז, להפתעתם, פוצח ג'ורג' בשיר The Pirate Song, לעיניהם המשתאות של הנגנים.


הנה השיר The Pirate Song:


באוגוסט 1976 קבע בית המשפט שג'ורג' אשם בהעתקת השיר He's So Fine, אם כי באפן לא מודע. הפסיקה של בית המשפט הייתה טראומטית עבור ג'ורג' והפכה אותו לפרנואיד, שכן הוא חשש מלכתוב שירים חדשים שמא באפן לא מודע הוא יעתיק אותם משירים אחרים. אלה הניו נסיבות שאתם התמודד ג'ורג' באמצעות שימוש בחוש ההומור שלו פעם נוספת והפעם באמצעות השיר This Song, שנכלל באלבומו Thirty Three & ​1⁄3, שיצא בנובמבר 1976. מדובר בשיר שהוא סאטירה למשפט שהתנהל נגדו, ובו אומר ג'ורג':

This song has nothing tricky about it

This song ain't black or white and as far as

I know Don't infringe on anyone's copyright, so

בשיר הזה אין שום דבר טריקי

השיר הזה אינו שחור או לבן, ועד כמה שאני יודע

לא מפר זכויות יוצרים של אף אחד

הנה השיר This Song:

ההומור של ג'ורג' המשיך ללוות אותו ברגעיו הקשים, וביניהם ניתן לציין את האירוע שבו פורץ חדר לביתו וכמעט הרג אותו בדקירות. אחרי האירוע אמר ג'ורג' לתקשורת:

האיש הזה לא היה סתם פורץ ובוודאי לא בא לעשות אודישן כדי להתקבל להרכב The Traveling Wilburys

דוגמה נוספת לחוש ההומור של ג'ורג', אולי האחרונה בחייו, היה ב-12 בנובמבר 2001, כשבועיים לפני מותו, כאשר נפגש בפעם האחרונה עם פול מקרטני ורינגו סטאר, וברגע שרינגו היה צריך ללכת כדי ללוות את בתו שהתמודדה גם היא עם מחלת הסרטן, שאל אותו ג'ורג' ממיטת חוליו:

אתה רוצה שאני אבוא אתך?


2 views0 comments
bottom of page